Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Sevgi mağazası

Her hafta olduğu gibi bu hafta da sizlerle öğrendiğim yeni şeyleri paylaşmak üzere çıktım yine yola. Paylaşmanın hazzını tadacağız birlikte. İnsan oğlu enteresan, paylaşan yardım eden insanların daha mutlu olduklarını, kansere daha az yeni düştüklerini söylüyordu bir haber geçenlerde.

Sevgi Mağazası ile birkaç sene önce tanışmıştım. 02.02.2002 gibi enteresan bir tarihte kurulduğunu söylüyor bu sisteme ön ayak olan Sayın Sinan Gülerci.

Tamamen bir gönüllü organizasyon olarak çalışıyorlar ve 7 gün, kiraladıkları dükkanda ihtiyaç sahiplerine eşya dağıtıyorlar. İstanbul’da şimdilik tek bir yerden hizmet verebiliyorlar. Ancak hedefleri de mümkün mertebe büyümek Mağazanın kira, elektrik, su v.s. gibi giderlerini ise hayırseverler karşılamaya çalışıyor. Şimdilerde Siirt bu modeli örnek almış yakında açılacakmış hata bir tane de Erzurum’da var. Merkezde yani İstanbul’da toplanan eşyalar, bu merkezlerdeki ihtiyaç sahiplerine de ulaştırılıyor.

Çocuk kıyafetlerinden eşyalarından tutun da, kırtasiye ihtiyaçlarına kadar, ev eşyalarından giysilere, gelinlik damatlığa, hatta kitaplara kadar her şey bu mağazadan ihtiyacı olanlar ücretsiz dağıtılıyor. Evde ‘nereye koysam şimdi ben bunu’ diye düşündüğünüz eşyalarınız varsa, ihtiyacı olan birini buz gibi bir havada ısıtacağını bilin, eski battaniyelerinizi, yorganlarınızı paylaşın.

Burada çalışan tezgahtarlar gönüllü ev hanımları. Nöbetleşe geliyorlar ve Sinan bey’in ses tonundan anlıyorsunuz ne kadar mutlu olduğunu yaptığı şeyleri anlatırken. ‘En çok ta diyor çocuklar için zorlanıyoruz. Yaz geliyorya bizden bisiklet top istiyorlar’ ve yardımları bekliyorlar. Para kabul edilmiyor yardım olarak. ‘Mutlaka para vereceklerse bir şeyler alıp getirebilirler’ diyorlar. Şimdilik yıkama üniteleri yok, bütçeleri de. Ancak bunun için ellerinden geleni yapacaklarını söylüyorlar. Eşya bağışlayanlardan ricaları ise, eşyaları temiz ve ütülü teslim etmeleri o kadar.

En güzel tarafı da sıkı sıkıya ihtiyaç sahiplerinin kontrol edilmesi. Bir insanın yılda kaç elbiseye ihtiyacı olabileceği bile hesaplanıyor. Herkesin ne aldığı tek tek kaydediliyor ve böylece herkes ihtiyacı kadar alıyor. Çocukları olup, okula göndermeyenlere ise yardım edilmiyor ta ki çocukların okul kaydı gösterilene kadar.

Bundan bir kaç sene önce, 3 küçük çocuğa bakan, kömür alacak parası olmayan ancak çocukları için tek başına mücadele verip temizlik yaparak onların günlük masraflarını karşılamaya çalışan bir hanımla ilgili bir şeyler duymuş, kadıncağızın kışın ortasında paltosu olmadan eve gittiğini duyduğumda o akşam eve giderken palto giyememiştim. Ertesi sabah bütün tanıdıklarıma bir mail göndererek ihtiyaçları olmayan giysileri istedim. Arkadaşın arkadaşı derken bir sürü insanla ulaşan bir mail trafiği sonucunda iki günde dört palto, bir çok bebek eşyası biraz da yardım topladık kendisine. Yüzünü hiç görmediğimiz bu hanımın eşyaları gördüğünde döktüğü gözyaşlarını anlatılar bana. Umarım bu hanım gibi herkes çocuklarını ve kendini ısıtacak giysileri ve eşyaları daha çabuk bulur bu mağazadan.

Mağazaya dilediğiniz kadar eşya da bağışlayabiliyorsunuz. Koltuk takımından buzdolabına, lambadan masaya kadar.

Sevgi mağazası adresi: Acıbadem Cad. Necipbey Sk. No: 4 Acıbadem /İstanbul

Tel:(0216) 325 90 38

Sevgimizi de, sahip olduklarımızı da paylaşmanın mutluluğunu her zaman yaşamak umuduyla.

Ayla Yavuz

 
Toplam blog
: 35
: 5855
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

1970 doğumluyum, 4,5 yaşında ilkokula başladım ve 14 yaşında Üniversite sınavına girdim. KTÜ Sınıf Ö..