Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

TEMA - AIESEC

TEMA - AIESEC
 

AIESEC-ATEMKO 09 ekibi beni uğurlarken


Geçtiğimiz hafta, Türkiye’nin en köklü Uluslar arası Staj Değişim Programlarından biri olan AIESEC’in ATEMKO 2009 toplantısında düzenlenen Sürdürülebilirlik temalı panele katıldım.

Her AIESEC üyesinin katılmak zorunda olduğu ATEMKO 2009 toplantısına Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Denizli, Eskişehir, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kocaeli ve K.K.T.C. Doğu Akdeniz Üniversite’lerinde yer alan şubelerinden 650 öğrenci katıldı.

AIESEC 'in profesyonel bir seçim sistemi ile kendi ülkelerinin girişimci, yeniliklere ve farklı kültürlere açık, uygun bir akademik özgeçmişe sahip üniversite öğrencilerini belirleyerek, bu öğrencilere tercihleri doğrultusunda, 106 farklı ülkedeki firmalarda staj imkânı yaratıyor. Bu amaç doğrultusunda liderlik, kişisel gelişim ve dünya konularıyla ilgili eğitimler ve workshoplar yanında yurtdışına çıkmadan önce kültürel hazırlık eğitimleri yapılıyor.

Sürdürülebilirlik” temalı paneli Prof. Dr. Tuncay NEYİŞÇİ yönetti. Neyişçi, “Ekolojik bakış açıları üzerinde durarak, yerleşmiş ve kalıplaşmış bilgilerin sorgulanması gerektiğini” örneklerle anlattı. Panele UNDP adına katılan Serdil CEVHERİ, “Kopenhag kriterleri ve İklim değişikliği üzerine Türkiye'nin yaptığı çalışmaları” ; WWF adına katılan Tuncay CESUR “Çıralı'da yapılan doğa koruma çalışmalarını” ; TEMA adına ben de, “Sürdürülebilir bir ekonominin, ekolojik gerçekleri yansıtan dürüst bir piyasa yaratmasına bağlı olduğunu, bunun için de hızlı ve büyük bir seferberlik başlatılması gerektiğini, yaşamı sürdürülebilir kılan her şey için gelecek nesillere karşı sorumlu olduğumuzu ” anlatım, TEMA Vakfı hakkında bilgilendirme yaptım.

Bu benim ikinci AIESEC tecrübem oldu. 1998 yılında da bu kurumun yıllık toplantılarından birine, yine TEMA adına kısa bir süre stant açarak katılmıştım. Bu seferki izlenimlerim daha başka oldu. Toplantıya katılan 650 kişilik üniversiteli bir gurubun, yine kendileri gibi genç 15 civarında gençlerden oluşan bir komite tarafından başarı ile yönetilmesi, disiplin, saygı, mütevazilik ve oturumlara katılımın sağlanması tek kelime ile “mükemmeldi”.

Gençlerimizin; yeniliklere açık, kültürünü tanıyan, dünya konuları ile ilgili, liderlik vasfına sahip olarak yurtdışında staj imkanına sahip olma sürecindeki heyecan ve gayretlerini görmek beni çok mutlu etti.

AIESEC Genel Başkanı Bora Kozbekçi ve ekibine; TEMA Vakfı’na ve şahsıma gösterdikleri ilgi ve yakınlıktan ötürü teşekkür ediyor, tüm genç kardeşlerime başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..