Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '17

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

XI. Uluslararası Floransa Bienali'nde Türkiye'yi Setenay Özbek temsil edecek

XI. Uluslararası Floransa Bienali'nde Türkiye'yi Setenay Özbek temsil edecek
 

İki yılda bir Floransa Belediyesi tarafından düzenlenen uluslararası “XI. Floransa Bienali”nin Lorenzo İl Magnifco adına düzenlenen yarışmalı özel bölümde Türkiye’yi Setenay Özbek temsil edecek. Sanatçı, “Eko Sistem” temalı bienale, çapı 2 metre ve 2 binin üzerinde renkli, dokulu kolaj parçadan oluşan dairesel “Dünya Ana / Mother Earth” adlı çağdaş sanat eseri ile katılacağını ifade etti. Çevreci çalışmalarıyla bilinen uluslararası Resim Sanatçısı, Yazar, Belgeselci Setenay Özbek, Floransa Bienali’nde Lorenzo İl Magnifco adına konulan ödülü Türkiye’ye getirmeyi çok arzu ettiğini ve böylece Türkiye’nin kültür sanat alanında da güçlü bir ülke olduğunu, bu alandaki genel geçer yanlış yargıları yıkmak istediğini ifade etti.

6 -15 Ekim tarihleri arasındaki bienale Arjantin, Türkiye, Avusturya, Bahamalar, Bangladeş, Belçika, Brezilya , Bulgaristan, Kanada, Şili, Kostarika, Kolombiya, İsviçre, isveç, Amerika, Norveç, İngiltere, Almanya, Ürdün ve Japonya’dan üst düzey sanatçılar katılacak.

Kültür Bakanlığı Destek veriyor

Kendisine Bienalden resmi davet geldiğini kaydeden Setenay Özbek, sponsor sıkıntısı çektiğini ancak, Kültür ve Turizm bakanı Nabi Avcı ile telefon görüşmesi yaptıktan sonra sevindirici haber aldığını ifade etti. Setenay Özbek, “Bu zor dönemde ne yapacağımı bilmiyordum, kimseden bir şey isteme alışkanlığım yoktur. Son çare olarak Kültür Bakanlığı’na durumumu ilettim. Durumu Sayın Kültür Turizm Bakanı Nabi Avcı’ya aktardım. Bienalle ilgili belgeleri ve çağrı metnini Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı’ya gönderdim. Uluslararası yarışmada destek sözü verdi” ifadelerini kullandı.

Türkiye Hala Güçlü

Türkiye’nin kültür sanat alanında güçlü olduğunu aktaran Sanatçı Setenay Özbek; “Dışarıda Türk kadınına bakışı kırmak, değiştirmek. İstiyorum. Bizi  ‘Kötü’ görmeye başladılar. Bunu haketmediğimizi düşünüyorum. Biz güçlüyüz. Bizi eleştirenlere ’Türkiye’nin dünya çapında sanatçıları da var. Her şeye rağmen sanat var. Sanatın özel iletişim diliyle insana dair pek çok şey değiştirilebilir. Evet terör var ama Dünya‘da da var. Bu sorun bizim olduğu kadar dünyanın da sorunu. Floransa’ya davet edilmem kültür ve sanatımızın devamlılığıdır” diyor.

Ben Önce Anneyim

Sanatın ortak dili olduğuna vurgu yapan Setenay Özbek, resimle uluslararası dil oluşturduğunu belirterek şöyle konuştu: “Ben önce anneyim. Benim memleketimin çocuklarını kendi evlatlarım gibi görüyorum. Kadın olarak güçlü olmak zorundayım. Şu ana kadar hiç yerden kurumdan bir kuruş maddi yardım almadım. Bizim moral gücüne ihtiyacımız var. Benim arkamda devletimin kültür sanat gücünün olmasının gerekliliğini düşünüyorum. 100’e yakın uluslararası sergilerim ve ödüllerim var. Ben isterim ki ödül töreninde ülkemin bakanı, müsteşarı yanımda olsun. Diğer ülkelerin sanatçılarını da kendi o ülkelerinin bakanları müsteşarları destekliyor. Sanat uluslararası alanda güçtür, bu gücü biz ülke olarak neden arkamıza almıyoruz. Sanat ile hem içte hem de dışta gücümüzü gösterebiliriz.”

Bienalin Teması: Eko Sistem

X1 Uluslararası Floransa Bienalinin bu yılki teması ; “Dünyadaki yaratıcılığın ve sürdürebilirliğin, doğa ve yaşam biçimlerine saygı” olarak ifade ediliyor. Ekosistemin dünyada sanatsal ve kültürel esin kaynağı olan bir geleceği öngörmeyi amaçlıyor bu bienal.

Her iki yılda bir düzenlenen Floransa Bienali; sadece sanat üreticilerinin katılımıyla değil, ‘Rönesans’ın beşiğinde yüzlerce kişinin katıldığı çağdaş bir sanat etkinliği oluşturmak amacıyla dünya çapında sanatçılarını bir araya getiriyor.

 

 
Toplam blog
: 84
: 605
Kayıt tarihi
: 05.03.09
 
 

Konya Akşehir doğumluyum. Selçuk Üniversitesi, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliğ..