Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '17

 
Kategori
Blog
 

Yazdığımız yazılar birileriyle ilgili olsa bile açıkça belirtmediğimiz için kimse üzerine alınmıyor

Yazdığımız yazılar birileriyle ilgili olsa bile açıkça belirtmediğimiz için kimse üzerine alınmıyor
 

Bazı konuları-kişileri hiç yazamazsın… İzin verilen konularda ise isim vermeden yahut herkesi kapsamasın diye genellemeden konuşacaksın. Sözlerin dolaylı yollardan da olsa birilerini ya da bir yerleri kastetmeyecek, ima dahi edemezsin.

Böyle konuşuyor böyle yazıyoruz. Dolaysıyla hiç kimse söylemek istediğini söyleyemiyor. Yazdığım yazıyı kendim okuyorum, evet ortada bir konu var ama kime hitap ettiğim neyi anlattığım belli değil. Benden kaynaklanmıyor bu, nedeni medya kısıtlamaları. “Ekşi Sözlük” diye bir yer varmış, istediğini söylüyormuşsun; keşke biz de “tatlı sözlük” diye bir sayfa açsak.

İnsan söylemek istediğini söyleyemedikten sonra niye yazar ki, şu malum “anamı seviyorum babamdan nefret ediyorum” insanlık masalları bir yazarın söyleyeceği şeyler olamaz; bir olayı bir durumu ortaya koymak için yazarsınız.

Açıkça olayı yazamazsın. Olayla ilgili kişileri yazamazsın. Neyi kimi anlattığımız nasıl anlaşılacak. Başlarsın kimliksiz Yaşar ne yaşar ne yaşamaz; haliyle böyle, Yaşar yaşasa da yaşamaz!

İnsanlarımız zaten kendilerini olayın dışında tutmaya hazır, “ Ben hariç herkesin Allah belasını versin!” E herkes bunu deyince Allah kimsenin belasını vermez. Biz yazarlar da klavyemizle çelik çomak talimi yapmış oluruz.

Açıkça söylesek, “Bu kişidir, bunu yapmıştır…” Belgesiz karınca kanat çırptı diyemezsin, sanki AİHM’de dava açtık; MİT miyiz biz, nereden bulacağız belgeyi. Ben medyayım; duydum, gördüm, tahmin ettim, var ya da yok, olduğunu iddia ediyorum; olmadığını bana o her kimse/neyse kendisi ispat edecek.

Adamın adını söyleyeceksin ki kendisiyle ilgili olduğunu anlayacak. “Tecavüzcü” diyorum, ha Coşkun’u kastediyor diyor. E geçen hafta tutuklandın; olsun, yazıda adı geçmiyor ya ben değilim diyor. Adın geçiyor da biz yazamıyoruz, medya patronumuz bir klasör belge istiyor; sanki komiser Kolombo’yuz.

Onu bunu bilmem, yazıda kimi neyi anlatıyorsan açık kimliğiyle yer alacak, değilse gazel okuyorsun. “Yüzü yaralı adam” diye bir tanımlama olur mu, ben sana bir sürü göstereyim; peki hangisi? Doğrudur ben pek belgeli ya da belge gerektirecek şekilde yazmıyorum; atmasyon gibi. Aslında yazarım ama tercih etmiyorum. Amacım yazdıklarım kimi ilgilendiriyorsa hepsine hitap etsin. Etse nolur, adam benim orada adım yazmıyor beni ilgilendirmiyor deyip çıkıyor işin içinden. Hâlbuki en önce onu ilgilendiriyor. Böyle de bir sahtekârlık var.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..