Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '17

 
Kategori
Güncel
 

Yıl 1925: Aslanların Kararı: Et Yemek Yasaklanmıştır!

Yıl 1925: Aslanların Kararı: Et Yemek Yasaklanmıştır!
 

İnsanların kontrol edilmelerinin çeşitli yöntemleri olmalı, olmalı ki sistem işlesin. Normal şartlarda kölelik kaldırıldı ve köleliğin kaldırılmasında iki önemli devletin, “Birinci Dünya Savaşı’nın” galipleri olan ABD ve İngiltere’nin büyük rolü olduğu bilinir.(1) Kendi ülkesinde köleliği kaldıran ilk devlet ABD olmuş bu da oldukça önemli bir durum. Bu durum ABD’yi İnsanlık adına en önemli ülkelerden biri yapıyor. (2) Köleliğin ilk kaldırıldığı ülkelerden birisi de elbette Osmanlı İmparatorluğuydu.

Bense Amerika’da Kızılderililerin soyunu kurutan ABD’nin, yüzyıllarca Hindistan’ı sömüren İngiltere’nin böyle bir şey yapmasını pek anlamlandıramıyorum. Bu durum bana ormandaki iki aslanın kafa kafaya verip et yemeyi yasaklaması gibi geliyor.

Normalde köleliğe karşı en net duruşu sergileyen dinimiz İslam bile bu konuda kölelik kavramını radikal bir şekilde kestirip atmamış, kademeli olarak kaldırılmasını bazı şartlara bağlamışken böyle bir konuda ABD ve İngiltere’nin bu konuya öncelikle eğilmesinin birçok nedeni olabilir. Bu nedenler ise ne olabilir onu düşünüyorum ama açıklamakta zorlanıyorum. Aklıma ise doğrusu iki neden geliyor; birincisi Abd ve İngiltere köleliğin verimsiz bir işgücü olduğunu bilimsel olarak görerek başka bir kölelik çeşidi icat ettiler ve etkin olan kölelik muhtemelen “bağımlılık yarat” ve bağımlılıklarını tatmin etmek için korkunç bir arzu duyan insan köleden daha efektif çalışıyor olabilirdi. İkinci neden de İlahi dinlere de beklenmedik bir darbe vurarak; insanlara İlahi Dinlerin kaldırmadığı köleliği ben yalnızca ben kaldırdım ve artık mutlak hâkim benim mesajı vermek olabilirdi.

Başka nedenler de olabilir?

 

(1) https://onedio.com/haber/7-maddede-insanligin-en-onursuz-hareketi-olan-kolelik-ve-tarihi-543483

(2) http://marksist.org/icerik/Tarihte-Bugun/4841/19-Haziran-1862-Amerika-Birlesik-Devletlerinde-kolelik-kaldirildi

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..