Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '13

 
Kategori
Kitap
 

A'dan Z'ye Dünya Tarihi

A'dan Z'ye Dünya Tarihi
 

Dünya tarihini kaleme alan yazar Seyfullah Aydın, roman tadında, okuyucusunu sıkmadan hazırlamış olduğu "A'dan Z'ye Dünya Tarihi" adlı eseri Taş Medrese Yayınları tarafından 490 sayfa olarak yayınlandı.

Ara vermeden okuduğum kitabın önsözünü yazarın kaleminden aktarıyorum;

Siyasi tarihe: Yaratılışla ve dünya coğrafyasının dışında cennette meydana gelen ilk kavgayla başlamış bulunuyorum. Yaratılış ve kovulma yanında; şeytanın insana etkisi ve bunun dünya coğrafyasına yansıması. İlk insanın, çocukları arasındaki kavga, bir kadının paylaşamaması mı, yoksa başakla koyun yanı çiftçiyle-çobanın kavgası mıydı?
Bu kitabi eline alan bir insan A den Z ye, dünya siyasi olaylarını bir bütünlük içerisinde inceleme imkânı bulacak, kavgaların temel nedeninin ekonomik olduğunu görecektir.
Verdiğim bilgiler aslında normal bir lise müfredatının, az çok üzerinde olan bilgilerdir, ben bu bilgileri kendi penceremden bakarak yorumladım; ama bazı bilgileri ve yorumları da, direk ekleme yoluna gittim. Gayem, tarihe başka pencerelerden de bakmasını sağlamak ve yorumlamaktır. Kitap, bilimsel bir araştırma kitabından ziyade bir yorum kitabı da denilebilir.
Siyasi olaylarla ilgili olmayan bazı bilgileri de hatırlattım. Maksat; siyasi olayların daha iyi anlaşılmasını sağlamak ve okuyucuya yardımcı olmaktı.
Bu nedenle bu kitap aslında iki kısımdan oluşmaktadır.
a- Resmi görüş
b- Bilgi + yorumum
Tüm bu anlatımlarda kronolojiye dikkat etim, buna rağmen tabii ki aynı dönemde farklı siyasi olayları kendi düşünceme göre sıraladığım gibi konunun daha iyi anlaşılması ve geriye doğru döngü olmaması için bazı olaylar ve örnekler; sizleri sıksa da tekrar etmiş bulunuyorum.

 
Toplam blog
: 65
: 3764
Kayıt tarihi
: 12.02.13
 
 

Ercişliyim. 2012 yılı içerisinde "Van Gölü Havzası ve Erciş Tarihi" 2015 yılında "Doğu ve Güneydo..