Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '15

 
Kategori
Kitap
 

Abdülkadir Güler ve elli yıl böyle geçti

Abdülkadir Güler ve elli yıl böyle geçti
 

Sanat ve kültkür dünyasında " ELLİ YIL BÖYLE  GEÇTİ " adını taşıyan  kitap geçen Eylül 2014'te  yayımlandı. Yarım asırdır yazdıklarımı özet halinde bu kitapta topladım. Adı geçen kitbımı  birçok şair ve yazar arkadaşlarımıza gönderdim. Daha doğrusu imzalı olarak  armağan ettim. Yarım asır içinde neler  yazdığımı ve kimlerin benim için neler yazdıklarını  bu eserde  bir özet halinde sanatçı dostlarıma sunup onlarla paylaşmak istedim... " Elli Yıl Böyle Geçti " kitabım için Anadolu basınında, sanat ve kültür dergilerinde, bazı gazetelerde ve inrternet ortamında birçok vefalı, kadirşinas arkardaşların yazı ve değerlendirmeleri yer aldı....

Zahmet edip yazı yazanlara  öncelikle sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Onların değerlendirmeleri benim için çok önemlidir... Kısmet olursa bunları adı geçen kitabımın 2. baskısında  da onurla yer vereceğim... Bu değerli imzea sahiplerini hatırlamak benrim için bir vefa borcudur.... Yazılanlara hiç bir zaman bir köşe atmıyorum... 

 Örnek dergi ve gazetelerde değerlendirme yapanlardan Ankara'dan  Prof Dr.  Talat Halman, İsa Kayacan, Nail Tan, Hayrettin İvgin, İstanbul'dan Erhan Tığlı, Elazığ'dan  R.Mithat Yılmaz, Fethiye'den  Ünal Şöhret Dirlik, eğitimci yazar, Recai Şahin, Eskişehir'den Muharrem Kubat, Tekirdağ'dan  Necdet Tezcan, Antalya'dan  Arslan Bayır ve yine İstanbul' dan Ahmet Özdemir gibi değerli yazarlarımız görüşlerini belirttiler. Öncelikle cümlesine teşekkürlerimi sunuyorum. Bu arada Sayın  Prof. Talat  Halman ve Prof.Dr. İsa Kayacan'ı  kaybettik.  Her ikisini de rahmetle anıyorum... Mekanları cennet olsun.. .

Şimdi yakında Facebook köşesinde  adı geçen kitabım için yazan Ahmet Özdemir'in  yazısını  aynen burada aşağıya alıyor ve tekrar teşekkürlerimi  sunuyorum.

Sözü sayın Ahmet Özdemir'e bırakıyorum:.                    

 KİTAP RAFI:

----------------------------------

ABDÜLKADİR GÜLER VE ELLİ YIL

Konuk yazar:  Ahmet ÖZDEMİR

Bir yazımda Abdülkadir Güler, İsa Kayacan ve Ünal Şöhret Dirlik’ten söz ederken onları kültür ve sanat hayatımızın atom karıncalarına benzetmiştim. 
Onlar, Anadolu’muzun dört bir yanında yanan çoban ateşleriydi. Uzakta olsalar bile aydınlıklarıyla aydınlanır, sıcaklıklarını hissederim. Issız dağlar başında, yapayalnız kaldığımın korkusunu duyduğumda onların varlıklarını yanı başımda hissederim. 

Zaman bir su gibi akıp geçiyor. Durdurmak mümkün değil. Abdülkadir Güler, Kültür ve Sanat dünyasında elli yılı geride bıraktı. Güzel bir kitap yayınlandı onun 50. Sanat Yılı’nın anısına: “Sanat ve Edebiyat Dünyasında Elli Yıl Böyle Geçti” adını taşıyor. Dile kolay yarım asır. Kendisi “Daha ortaokuldayken yazmaya başladım,” diyor. Sonra ekliyor: “ Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’nda okuduğum günlerde asıl yazı hayatımda bu tarihi kentte yayımlanan Mücadele gazetesiyle tanıştım. O gün bu gündür yazmayı sürdürüyorum.”  Yıl 1962…

Bugün 2015’e ulaştık. Tam elli üç yıldan beri Abdülkadir Güler yazmayı bırakmadı. Anadolu’da yaktığı çoban ateşi, görev yaptığı yerlerde aydınlık saçmayı sürdürdü. Sürdürecek. Hiç kuşkum yok ki onun çoban ateşi, bir meşale gibi yarınları aydınlatacak.

Onun yaktığı çoban ateşi, kimseyi yakmayacak. İnsanları bağrına bastıracak, ısıtacak, şefkatle okşayacak, dinginleştirecek. Kimi zaman geçmişte yaşanan acı tatlı anıları çağrıştıracak, hüznün en tatlısının kapısını arayacak, sizleri bir melankoli bahçesine çekecek. 

Abdülkadir Güler’in yaktığı çoban ateşi, sönmeye yüz tuttuğu yerden Elli üç yıl önce Diyarbakır’da bir yerel gazetede başlayan ve hiç ara vermeyen yazın hayatı. Birçok kitap, sayısız etkinlikte yer almam, araştırma, derleme çalışmaları… Bunlar, ruhundan, bedeninden verdikleri özverilerdi. Bir de maddi olarak yaptığı hizmetler var ki sayılmaz. Bir haberde okumuştum. Şöyle yazıyordu: 

“Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi’nin (ÇOMÜ) başlatmış olduğu kitap kampanyasına bir destek de Araştırmacı Yazar ve Şair Abdülkadir Güler’den geldi. Abdülkadir Güler ‘Şehitlerimiz İçin 1 Milyon Kitap Kampanyası’ kapsamında 575 adet kitabı ÇOMÜ Kütüphanesi’ne gönderdi.”

Birkaç cümle ile Abdülkadir Güler’in biyografisinden söz edeyim. 

1946’da Kızıltepe’nin Esenli köyünde doğdu, ilk ve ortaokulu Kızıltepe’de okudu. Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Bir süre ilkokul öğretmeni olarak görev yaptı. Bu arada Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nden ve Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümden mezun oldu. Birçok yerde Milli Eğitim Şube Müdürü olarak çalıştı. En son Söke’de görev yapıp emekli oldu. Ama kültür sanat hayatından asla. Sayısız ödülün sahibi ama içlerinden biri var ki ona çok yakışıyor: “Söke’nin Kültür Çınarı” ödülü… Abdülkadir Güler’in kitaplarından bir kaçı şunlar: 

Dicle Köprüsü, Harran’da Atatürk Çiçeği, Söke Şairleri, Yerli ve Yabancı Gözüyle Yunus Emre, Konularına Göre Manilerimiz, Çamaş Notları, Mardin Folkloru, Sökeli Şairler ve Yazarlar, Sökeli Bir Güzel Adam Ahmet Güçsav, Aydınlı Yazar Mahmut Özay, Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı,, Hayatı ve  Eserleriyle   Umurlu'dan M.Kemal  Yılmaz, Yaz Güneşi Bengisu  gibi yayımlanmış eserlerinden  bazılarıdır...

NOT: Ahmet Özdeamir’in bu yazısı,  Facebook’tan alınmıştır. 02 Ocak 2015.

Teşekkürlerimi bir kez daeha sunuyorum...Sağolsunlar ,varolsunlar diyorum...

Abdülkadir GÜLER 07.01. 2015- Söke.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..