Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '09

 
Kategori
Siyaset
 

Abdüllatif Şener ve Türkiye Partisi

Abdüllatif Şener ve Türkiye Partisi
 


Bundan tam iki sene önce bugün “A-ke-pe’nin Kovboyu” başlıklı bir yazı kaleme almıştım. Bu yazıdan on bir ay sonra da “AKP’nin Kovboyu Silahını Çekecek mi?” diye sordum. İlk yazımın ardından tam iki sene geçti ki Şener, yeni partisini kurdu.


Abdüllatif Şener ile ilgili görüşlerimi, aşağıda linklerini verdiğim söz konusu yazılarımdan ayrıntılarıyla takip edebilirsiniz. Tekrara düşmek istemem. Benim burada altını çizmek istediğim nokta şudur:


İşleri zordur. Bu ülkede, maalesef ki bir yerlerden icazet almadan politik başarı sağlamak imkansız derecesinde meşakkatlidir. Böyle bir icazet alınmış mıdır, bilmiyorum. Ama bildiğim, daha doğrusu inandığım bir konu vardır ki o da Türkiye Partisi Genel Başkanı’nın bu kalibrede bir adam olmadığıdır.


Merkeze oturacak ve AKP’ye ciddi bir alternatif ve rakip olacak partinin çok daha geniş bir sosyal ve siyasi tabana yayılması şarttır. Bunu başarabilecekler midir, hep birlikte yaşayıp göreceğiz.


Bir diğer dikkatimi çeken nokta ise kurucular listesinde ve öne çıkan isimler arasında Abdüllatif Şener dışında, kamuoyunca tanınırlığı, bilinirliği ve maharet ve donanımlarına güvenilirliği olan, kabul görmüş; doktriner ve vizyoner isimlerin eksikliğidir.


Tamam yepyeni kadrolarla, genç beyinlerle falan yola çıkmak güzeldir de siyaset denilen şey yukarıda altını çizmeye çalıştığım doneleri de arar. Türkiye Partisi’nin; iktidar olduğunda ortaya koyacağı ekonomi vizyonunun, kültürel eylem planlarının, yerel yönetim anlayışının, dış politika ve güvenlik duruşunun, sağlık ve eğitim politikalarının mimar ve mühendisleri kimlerdir soruları sıkça ve haklı olarak sorulacaktır.


Sayın Şener’in bunları bilmemesi ve düşünmemesi mümkün değildir. Bakalım neler olacak, ilerleyen günlerde...



@ “A-ke-pe’nin Kovboyu”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=44272

@ “AKP’nin Kovboyu Silahını Çekecek mi?”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=107081

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..