Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '06

 
Kategori
Eğitim
 

Açev & badep

Açev & badep
 

Baba Destek Programı (BADEP)

2003 yılında kızımın ilköğretim Okulu, Cenap Şahabettin İlköğretim okulunda Açev’in katkılarıyla düzenlenen, Baba Destek seminerine katılmıştım . 3’ er saatlik ve 13 hafta süren bir programdı. Hiç bir saatini kaçırmadan düzenli olarak bu programı 33 kişi ile başlayıp 30 kişilik arkadaş grubuyla bitirmiştik. AÇEV 'in onlarca eğitim amaçlı çalışmalarından sadece birisiydi bu program. Eğer çevrenizde AÇEV’ in açmış veya açacağı seminer, toplantı, kurs her ne düzenliyorlarsa lütfen, destekleyin ve katılımcı olmaya çalışın …

BADEP, babanın çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda daha bilgili olması, bu bilgilerini hayata geçirmesi, çocuğuyla, eşiyle ve yakın çevresiyle iletişimini geliştirmesi ve giderek yaşantısında daha demokratik bir tutumu benimsemesini sağlıyor. Ülkemizde, diğer babalar ile çocukları veya babalık rolleri hakkında konuşma ve dertleşme fırsatı bulamayan babalara BADEP (Baba eğitim destek programı) hem bir paylaşım ortamı hem de çözüm üretme imkanını tanımaktadır.

BADEP, halen Eğitim-Sen işbirliğinde, gönüllü öğretmenler aracılığı ile farklı sosyo-ekonomik seviyelerden gelen katılımcılarla İstanbul ve Kocaeli ve Muğla'da uygulanmaktadır. Program yoğunlukla gönüllü öğretmenlerin bulunduğu ilköğretim okullarında yapılmaktadır. BADEP’in yaygınlaştırılması için çalışmalar sürmektedir.
BADEP'te, kontrat ve tanışma, babanın rolü, önemi ve çocuğa etkisi; aile tutumları, çocuğun davranışlarını kabul etme ve etkin dinleme, ben dili, olumlu disiplin yöntemleri, çocuğun gelişim özellikleri, bedensel ve zihinsel gelişim, kitap okuma ve çocukla geçirilen zamanın önemi, duygusal gelişim, sosyal gelişim, oyun ve çocuk gelişimindeki önemi, çatışma çözme yöntemleri ve genelleme konuları işlenmektedir.

Sevgiyle kalalım…

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..