Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '06

 
Kategori
Eğitim
 

Okulumuz

Okulumuz
 

Doksan senelik tarihi ile, Cumhuriyet döneminin en eski okullarından birisi olan, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün adını taşıyan “Kemal Atatürk Lisesi”, 2006-2007 eğitim öğretim döneminde de hizmet veremeyecek. Altıyıl önce depremden zarar gördüğü için, 2002 yılın da eğitim-öğretimi durdurulan Kemal Atatürk Lisesi, Acıbadem’deki Ahmet Sani Gezici Lisesi’nin binasında hizmet vermeye devam ediyor.

17 Ağustos ve 12 Kasım depremlerinde hasar gören okulumuz, Kadıköy Yeldeğirmeni’ndeki tarihi bina ,yeniden cıvıl cıvıl öğrenci sesleri ile dolacağı günleri bekliyor.

Okul inşaatında çalışan baş usta ile zaman zaman sohbet ediyoruz. Onlar, dört senedir mahallemizdeler... Kemal Atatürk Lisesi için 800 milyarlık bir ödenek ayrıldığı duyumlarını aldıklarını belirterek, “Okulun tadilat işlerinin tamamlanması zaman alır. Okul ilk dönem hizmete giremez ama ikinci dönemde tekrar eğitim-öğretim hayatına başlar” dedi. Kemal Atatürk Lisesi’nin eskiden olduğu gibi eğitim-öğretimin hizmetine gireceğine öğrenciler ve çevre sakinleri ise şüpheyle bakıyor. Bir türlü tadilatı yapılıp eğitim-öğretim hayatına kazandırılmayan Kemal Atatürk Lisesi, film setlerinde plato olarak kullanılıyor. Yavuz Bingöl’ün başrol oynadığı “O Şimdi Mahkûm” ve geçen sezonun reyting rekortmeni dizilerinden “Çemberimde Gül Oya” filmlerinin hapishane sahneleri Kemal Atatürk Lisesi’nde çekildi.
1905 yılında yapıldı...

1905 yılında Fransızlar tarafından yapılan bina, bir süre Sainte Euphemie Kız Koleji olarak kullanıldı. Kolejin kapanmasının ardından bina, Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi. 1935-1956 yılları arasında “Üçüncü Ortaokul” adını alan okul, daha sonra Kemal Atatürk Ortaokulu adıyla eğitim-öğretime devam etti. 1991-1992 eğitim-öğretim yılında liseye dönüştürülen okulda, 2001-2002 eğitim-öğretim yılında yabancı dil sınıfları da açıldı.

Çatısı , kaloriferiferleri ve elektrik tesisat işleri kalan okulumuzun ,ikinci döneme yetiştirilmesi umuduyla…

Sevgiyle, sağlıkla…hoşçakalın.

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..