Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '12

 
Kategori
Sinema
 

Açlık Oyunları çalıntı mı?

Açlık Oyunları çalıntı mı?
 

Hafta sonu uzun zamandır dört gözle beklediğim Açlık Oyunları (The Hunger Games) filmine gittik eşimle. Romanı okurken sevmiştim, akıcı ve macera düzeyi yüksek romanları seviyorum çünkü. Sadece hikaye çok yabancı değildi bana. İkinci ve üçüncü kitaplar da bir solukta tüketilip  kütüphanemde yerlerini aldılar bile. Sinemasever bir aile olarak filmine gitmezsek olmazdı.

Velhasıl gittik filme. Ortanın biraz üstü bütçeyle çekilmiş bir Amerikan filmi. Roller tam yerine oturmuş, teknolojiden en iyi şekilde faydalanılmış,  ikinci ve üçüncü romanların da filme uyarlanacağının sinyallerini veren temel noktalar atlanmamış, uzun bir roman olmasına rağmen hikayenin tam anlaşılabilmesi için neredeyse filmin ikinci yarısına kadar  "oyunlar"  bile başlatılmamış, sanatsal açıdan baktığımızda makyaj, kostüm, müzikler gayet senaryo ile uyumluydu.

Oldukça keyifli ama çok heyecan duymadığım (belki de senaryonun bana yabancı olmamasından kaynaklanmıştır) bir "iki buçuk saat" geçirdik. Gelgelelim eve dönerken eşim bana - ki o trilojiyi okumadı- senaryoyu hatırladın mı diye sordu, bkz.. sene 2000 "Battle Royale"

O anda neden romanı okurken yabancılık hissetmeyip ne kadar çabuk uyum sağladığımı, filmin beni neden çok fazla etkilemediğini anladım.. İzlediğim pek çok film, okuduğum romanlar malesef aklımda kalmaz benim. Böyle kötü bir huyum var. Bu yüzden de okudukları, izlediklerimi not alırım hep..

Şimdi asıl konuya dönelim, Açlık Oyunları çalıntı olabilir mi?

Battle Royal japon yapımı bir film. Ben Suzanne Collins'in romanı yazarken Battle Royale'den belki esinlenmiş olabileceğini ifade ederek söylemimi yumuşatayım. Ama şunu bir dinleyin: Battle Royale: Bir grup Japon öğrenci BR adlı ülke yasaları gereği okuldan çıkarılarak uyutulup bir adaya getiriliyorlar. Burada boyunlarına bir izleme aleti takılıyor. 48 saat içinde adadan kurtulabilmenin tek yolu herkesi öldürmek ve galip gelmek. Çantalar veriliyor öğrencilere, herkesin çantasında bahtına ne çıkarsa o var. Kıran kırana mücadele,kan , vahşet, psikopat ufacık çocuklar birbirlerini öldürüyor. Adadan sadece 1 kişi kurtulacak. Haydi bakalım ufak bir araştırma yapın internette ve izleyin Battle Royale'i. Benzerliğe siz ne diyeceksiniz çok merak ediyorum doğrusu..Ha unutmadan Battle Royale'de görsel bir şölen de beklemeyin..Sıradan bir Japon filmi olduğunu kabullenirseniz daha rahat seyredersiniz :)

Biz eve dönünce bir de BR'nin ikincisi çekilmiş, üşenmedik internetten onu da bulup izledik. Filmin orjinali japonca olduğundan çevirileri çok yetersiz mi kalmıştı, yoksa kültür farklılığından ifade etmek istediklerini ben mi anlayamadım bilemiyorum ama tam bir başarısızlık örneğiydi. İlk filmin yönetmeninin oğlu çekmiş ikincisini. İlkini izleyin, ama ikincisi için zamanınızı boşa harcamayın derim ben..

Uzun lafın kısası Açlık Oyunları güzel bir film olmasına rağmen konusunun bu psikopat Battle Royale filmine akılalmaz derecede benzemesi beni ziyadesiyle şaşırttı..Yine de izleyin hoş vakit geçirirsiniz kanımca...

 
Toplam blog
: 8
: 2000
Kayıt tarihi
: 20.11.11
 
 

İstanbul'da yaşıyorum. Evliyim, elektrik elektronik mühendisiyim. Eviyle aşk yaşayan, mutfağına v..