Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Adam olmuş çocuk

Adam olmuş çocuk
 

Adı Barış, soyadından o da emin değil, Babasının gördüğü bir rüya sebebiyle ona Barış adını vermesiyle başlamış hikayesi. Barış Manço'nun ruhuna sahip olduğunu iddia ediyor. Ailesi ve yakınları bu iddianın gerçekliğini destekliyorlar. İlk olarak 3, 5 aşında düşmüş İstanbul yollarına. Şimdi sekiz yaşına gelmiş . O önde kamera arkada yine yürüyor Moda sokaklarında , önceki hayatındaki evine varabilmek için atıyor minik adımlarını.

Haberlerin tekrar tekrar yayınladığı yetmemiş , 8 yaşında bir çocuğu gecenin onbirinde canlı yayına çıkartmışlar. Gözlerini ovuşturup , dudaklarını ısırıp spikerin sorularına cevap veriyor. Mahçup, ürkek, kararsız, çelişkili neler hissettiğini anlatıyor. "çok mutlu oldum, - iyi hissettim- benim karım ve çocuklarım var- çocuklarım benim evimde doğdu- o benim arabam - ben aldım. "

Olayın dinsel , bilimsel, reel boyutu bilgi dağarcığımı aşar , ancak bunun ilmen mümkün olmadığını açıklıyor uzmanlar. Dinen ise böyle birşey mümkün değilmiş. Gerçekten o kadar eğreti duruyor ki iddialar. Çocuğun tutuk birşey bilmez hali doğa üstü bir olay olma ihtimaline yaklaştırmıyor bile izleyenleri. İnsanların araştırarak öğrenebileceği bilgilerin küçücük bir çocuk alet edilerek reankarnasyon adı altında gündemi işgal etmesi acınacak bir etki uyandırıyor inanmanın aksine. Haber bültenlerinde ardı ardına yer verilmeye başlanınca benzer vakalar türüyor haliyle. Başka bir çocuk çıkıyor ortaya , iki gözü iki çeşme anlatıyor , "araba kazasında öldüm ben , karımı çocuklarımı çok özledim "

Bütün bu yayınlananların toplumda sebep olabilceği hasarları düşündükçe içim ürperiyor. Başka birinin ruhunu taşıdığına inanan ya da inandırılan çocukların yaşam yolculuğu ne kadar zorlu geçer diye düşünüyorum. Nasıl bir hayat sürerler, sözde önceki yaşamlarından geriye kalan artık gelecek ile. Gündem denilen şey hızla değişir gider , İlgi, bir süre odaklanır beyaz camda. Ardından birden unutuluverir. Peki ama Barış ve benzerleri periler , sihirler , büyüler içeren dizilerle zaten bulanan minicik zihinlerde nasıl izler bırakır ? Böylesi her konunun haber değeri var mıdır ve yayınlanması etik midir ? Bundan böyle insanların farklı gözle bakacakları o minik çocuğa ve geleceğine yazık günah değil midir ?
Kim bilir sevgili Barış Manço , dün akşam yayınlanan görüntüleri izlese adam olacak zamanı yaşama fırsatı bulamadan "adam olmuş" adaşı hakkında ne hissederdi ?


"Ruhun Şad Olsun Barış Manço"

 
Toplam blog
: 60
: 1208
Kayıt tarihi
: 11.06.07
 
 

Memnun oldum... Ben de Didem :) İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'da yaşamayı seviyorum. Yoğun yaşam t..