Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Adana'da Adana yemek

Adana'da Adana yemek
 

Adanalıların bıkıp usanmadan kebap yediklerini düşünüyorsunuz değil mi? Öyle düşünüyorsanız haklısınız. Bu yüzden Adana sokaklarında 70'ini aşmış ihtiyar görmek zor :) Hepsi kebaptan aldıkları zevki uzun bir ömre tercih etmiş demek ki.

Aslında insanın sevdiği şeyleri doya doya yaşaması güzel birşey. Açıkçası ben yemeğin hakkını vermeyen bir yerde yemek yiyemem, bunun yerine aç kalmayı tercih edebilirim.

Bu yazımda size Adana kebabın sırrını vermek isterim. Adanalı olanlar hariç , o tadın nasıl yaratıldığını bilen insan sayısı az olmalı, en azından evimizde yapmayı kaçımız deniyor?

3 sene Antakya'da yaşamış biri olarak tepsi kebabının yapımını da biliyorum. Ama Adana'nın damakta bıraktığı lezzet ayrıdır.

Evde bu tadı yaşamak isterseniz kıymayı 1 gün önceden soğan suyunda bekletin. Bu kebaba asıl lezzetini veren soğan suyudur. Soğan suyunu katı meyve sıkacağınız yoksa soğanı rendeleyerek de elde edebilirsiniz. Tabi bu karışıma, tuz, kırmızıbiber, salça, maydanoz eklemeyi de unutmazsınız sanırım. Az yağlı kıyma kullanın bari de 60 yaşında gitmeyesiniz diğer tarafa:)

Ankara ve İstanbul'da kebabın yanına konan meyhane pilavının etten alınan tadı azalttığına inanıyorum. Kebabın iade-i itibarını talep ediyorum lütfen. Bazı yemekler sade halleriyle damakta daha kendine has bir lezzet bırakıyor.

Ben mutfağa doğru gideyim birden karnım acıktı sanki...

 
Toplam blog
: 5
: 13678
Kayıt tarihi
: 15.06.07
 
 

Yemek yapmayı ve yemeyi seviyorum. Yemek kültürü ve yöresel yemekler ilgi alanıma giriyor. Bunları s..