Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Adanalı şair Baki Yıldırım'ın ardından

Adanalı şair Baki Yıldırım'ın ardından
 

Adanalı şair Baki Yıldırım ( 1945- 14 Ocak 2017)


Bana en zor gelen yazı, aramızdan ayrılan bir arkadaşın arkasından yazı yazmaktır. Ne yazacağımı bilemiyorum. Yüreğim yanıyor, ellerim titriyor. Gözlerimin yaşını tutamıyorum. Üzülüyor, üzülüyorum. Ama yazmadan, anmadan da edemiyorum. Aşağı yukarı bir yıldan bu yana Şair Baki Yıldırım Adana /  Ceyhan’da evinin bulunduğu bahçede çalışırken üzerine duvar düşmüştü. Beli, eli, kolu, omuzları fazla incinmiş olacak ki felç olmuştu. Konuşamaz duruma düşmüştü. Birkaç kez aradımsa da onunla konuşmak mümkün olmadı. Evinde yatalak bir halde tedavi görüyordu. 16 Şubat 2017 günü Aydın’da idim. Yanım gelen Fuat Gürsoy’la bir kahvede çay içip sohbet ederken, şiirimiz üzerine konuşurken. Elimdeki ajandayı açtım.  Ajandamın içinde bir kaç şiir vardı. Bunlardan biri Baki Yıldırım’a aitti. “ŞİİRLERİM “ adını taşıyan bu şiiri pat diye önüme düşmüştü.Bu nasıl bir  rastlantı idi...  Okuduğum şiiri aynen sunuyorum:   
 
Bırakın yaşayım şiirlerimle
 
Şiir hem ekmeğim hem aşım benim
 
Bırakın taşayım şiirlerimle
 
Şiir hicranımda gözyaşım benim
 
*
 
Şiirle anlattım derdi, tasamı,
 
Şiirle yazdırdım anayasamı
 
Şiirle doldurdum gönül kasamı
 
Şiir dert ortağım, sırdaşım benim
 
*
 
Şiirdir gönlümün ulusal marşı
 
Şiirle aşarım yedi kat arşı
 
Şiirle gelirim zulüme karşı
 
Şiire fedadır bu başım benim
 
Şair Baki Yıldırım şiire âşıktır,  şiire sevdalıdır. Şiir onun aşı ve ekmeğidir. Başının tacı ve gözlerinin yaşı şiirdir. Derdini ve kederini şiirle anlatıyor, Ona göre  yazılan en güzel marşı şiirle yazılmıştır ve Şiirle haksızlığa bayrak açmıştır. Şiirle yedi arşa göklere yükselmiş ve gerekirse başını şiir için feda etmekten çekinmeyen kişiliğe sahiptir.
 
Yanılmıyorsam Baki Yıldırım 15.06. 2012 tarihinde Söke’ye kadar gelmiş ve bizzat evimizin balkonunda bir sabah kahvaltısında bir araya gelmiştik. Bu şiiri o günlerin anısına bana armağan etmişlerdi. Adı geçen bu şiiri okuyunca Fuat Gürsoy hemen bana dönerek: Kadir Ağbi Baki Yıldırım’ın öldüğünü duydun mu? ” Duymadım dedim.. .. Dondum adeta. Hemen Adana’da  bulunan  yakın  arkadaşı olan Mansur Ekmekçi’yi aradım. O da  “ evet maalesef Baki Bey vefat  etmiş, doğrudur” dediler... Eve dönünce bilgisayarımı açtım. Olayın doğru olduğunu öğrendim. Bilgisayar’da aynen şu haber vardı:
 
” Ceyhan Köprü Gazetesi, Adana Dergisi ve Adana Gazetesinin İmtiyaz sahibi Selçuk Yıldırımın Babası Şair Baki Yıldırım hakkın rahmetine kavuşmuştur. Cenazesi 15 Ocak Pazar günü Ceyhan Asri mezarlığında defin edileceği kaydedildi” diye yazıyordu. Aldığım haber gerçekten doğru idi. Nedenli üzüldüğümü burada ifada edemem. Sevenlerinin başı sağ olsun mekânı cennet olsun demekten başka ne diyebilirim.  
 
Şair Baki Yıldırım Adana’dan  geliyor, şairlerin, yazarlardın harman olduğu Çukurova’dan geliyor. Bu topraklarda Karacaoğlan, Dadaloğlu, Aşık  A.Vahap Kocaman, Ahmet Ada, Âşık Halil Karabulut, Âşık Feymani, Kul Mustafa, ünlü yazar Yaşar Kemal , Orhan Kemal, Muzaffer İzgü gibi şair ve yazarların yer aldığı yerden geliyor.Çukurova verimli topraklardır. Bu   sıcak verimli toıpraklarda  ne denli ünlü   şairler  ve yazarlar   dünyaya  gelmiştir...  Çukurova'niun bir  dili olsa ve bir  konuşa bilse.......  
 
Şair Baki Yıldırım bir aşk  şairi idi.  Halk şiirine uygun   şiirler yazıyordu. Uyakları, heceleri halk şiirimizin geleneğine uygun olarak şiirler yazıyordu. Örnek olarak  “Hasret” başlıklı şiirinde şöyle yazıyordu:
 
Kulağım çınladı durup dururken
 
Acaba sevgilim benimi andı?
 
Ayrılık çanları cana vururken
 
Sevda ateşiyle yüreğim yandı
 
*
 
Gözlerim yoruldu yol gözlemekten
 
Pişmanlık duymadım seni sevmekten
 
Yataklara düştüm inan hasretten
 
Seven gönül  seni unuttu sandı.( 1 )
 
Şiirde görüldüğü gibi şiirde bir aşk lirizmi vardı. Sözcükler, heceler ve uyaklar yerli yerinde ustaca kullanılmıştır. Şiirde (6+5=11) ölçüsüne göre      sağlam olarak yer almıştır. Şair Baki Yıldırım ile  başta Adana olmak üzere,  Ankara, Aydın, Balıkesir, Bursa, Kütahya Simav, Tunç bilek, Aydın, Nazilli, Söke, Kuşadası, Didim, Muğla, Bodrum, Isparta, Karaağaç, Eğirdir, Göller Yöresi  gibi il ve ilçelerde yapılan şiir etkinliklerinde hep birlikte olduk.  Cana yakın barışsever sevgi dolu  bir insandı. 72 yaşında iken aramızdan ayrıldı.  
 
1945 Adana / Ceyhan doğumlu idi.42 yıllık fotoğrafçılık mesleğinin yanı sıra edebiyatla, sanatla ve şiirle uğraşıyordu. Ceyhan İleri gazetesinde “ Baki’nin Penceresinden” Kültür sanat sayfasını hazırlıyordu. Şiirleri birçok dergi ve seçkilerde yer aldı, bir kısmı bestelendi. “Sevgi Çiçekleri Solmasın ” şiirler kitabının önsüzünü bu satırların yazarı tarafından yazıldı.  İkinci şiirler kitabı “ Sevginin Yüceliği “adlı kitabıyla Türk edebiyatına önemli eserler kazandırdı.  Basılmaya hazır üç kitabı daha vardır. Şair Baki Yıldırım’ın vefatından dolayı sanat, kültür dünyasına, sevgili ailesine, dost ve yakınlarına başsağlığı diliyor, mekanı cennet olsun diyorum...
 
Baki Yıldırım sanatımıza ve kültürümüze  son derece düşkündü ve  önem veriyordu.  Bir  ara Ceyhan'da  Şairler  Yazarlar  ve Ozanlar Derneğini kurmuştu.( 2007 ). Bu  derneğin  de başkanı idi.   Ceyhan  Belediyesi ile  birlikte  şiir ve  kitap günleri konusunda  etkinlikler ve  yarışmalar düzenliyordu.  2010 yılında yine  bir  şiir  yanışması  hazırlamıştı. Bu yarışmayla  ben de " BEKLER   GELİNİ DUVAKLAR " adını taşıyan bir şiirimle katılmıştım. Şiirim   rumuzla gönderilmişti..  Yarışma sonunda  "  YILAN KALE   ŞAHMERAN  ŞİİR YARIŞMASINDA"    bana    ORHAN KEMAL  BİRİNCİLİK  ÖDÜLÜNÜ   vermişlerdi.  Mazeretim olduğu için  gidememiştim.  Bu ödülü   bir çanta ve bir  Plaketle bir arkardaşım   Cemal Şimşek   vasıtasıyla  gönderilmişlerdi.   Bu ödülümü   onun anısına  özenle  saklıyorum... Sevgili  Baki YILDIRIM' ı  bir kez daha  rahmetle   anıyor,   ışıklar  içinde    uyusun diyorum...  
 
Sözlerimi Baki Yıldırım’ın bir şiiriyle bağlamak istiyorum:
 
 
Fırtınayla gelen yağmur gibisin
Girdin gönlüme de ıslattın neden?
Beni tanımayan da tesadüf müydü?
Yıldırım aşkıyla  tutuldun neden?
 
*
 
Yalnızca yaşamam ne güzel idi
Hayatımı altüst ettiğin neden?
Sevmek de ıstırap çektirmek midir?
Kor ateşler gibi yaktığın neden?
 
Baki YILDIRIM
 
1-Şair Baki Yıldırım, Sevgi Yolu Dergisi Şairleri Güldeste 2008-
Hazırlayan: Gündüz Aydın, Ay Yayınları- Salihli- Manisa.
 
Abdülkadir Güler 
 
17 Şubat 2017-  SÖKE
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..