Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '07

 
Kategori
Sinema
 

Adem' in trenleri

Adem' in trenleri
 

Yine dayanamadım bir Türk filmine gittim. Cem Özer ve Nurgül Yeşilçay’ın oyunculuklarını severim. "Adem'in Trenleri"ne gitme sebebim de onlardı. Yalnız Türkçesi Ademin Trenleri olan filmin İngilizce adı “Adam&The Devil” yazılmıştı jenerikte nedense.

Film ilginç bir film, yalnız Cem Özer imam gibi konuşmak kaygısıyla sesini değiştirmese pek hoş olurdu. Sesini kalınlaştırarak ve gırtlağından bazı sesler çıkararak konuşmaya çalışması uygun olmamış.

Film bir tren istasyonunda geçiyor, Küçük istasyondaki görevli sayısını gördüğünüzde devlet sektörünün niye hep zarar ettiğini anlardınız.

Filmin çekimleri güzeldi. Derya Alabora, Asuman Dabak gibi güçlü oyuncular vardı, istasyon görevlileri de küçük roller olmasına rağmen güçlü oyunculardan oluşmuştu. yaşlı kadının "nasılsın" sorusuna verdiği yanıt beni kırdı geçirdi, ilk kez duyuyordum bu küfürlü sözü.

İstasyon deyince Türkan Şoray’ın İstasyon şefinin mutsuz eşini oynadığı Cemile’ye benzer bir film olcak diye düşünürken, yine Türkan Şoray’ın oynadığı “selvi boylum al yazmalım” filminin değişik bir versiyonunu seyrettim.

Adem rolünü ve Fatmacık rolünü oynayan küçük oyuncular çok başarılı idi. Nurgül Yeşilçay çok güzel oynadığı ezik güzel kadın rolünde harikaydı. Filme on üzerinden altı verdim.

 
Toplam blog
: 283
: 1304
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Nükleer fizik doktoru, şiir yazmaya çalışıyor, kalite yönetim sistemleri danışmanı, öykü deneme yaza..