Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Adı Emine olanlar cennete girecekler!

Adı Emine olanlar cennete girecekler!
 

www.loadtr.com


Çalışma hayatına yeni başladığım yıllardı. İş yerinde evlenme çağına gelmiş amirim Ankara'ya ailesiyle kız istemeye gitmişti. Döndüğünde söz kestiklerini söyleyince ben nişanlısının adını sormuştum. Nişanlısının adının Emine olduğunu söylemişti. Ben de o zamanlar "Daha modern isimde bir kız bulamadınız mı?" diye sormuştum. Kendisinin ne cevap verdiğini şimdi hatırlamıyorum. Ama zaman içersinde kişilerin isimlerinin önemli olmadığını yaşım ilerledikçe daha çok anlamıştım Çünkü yıllar sonra benim evlendiğim eşimin adı da Emine'ydi.

Genellikle Cuma namazları öncesinde camilerde imamlar veya müftüler vaaz verirler. Geçen hafta caminin imamı vaaz sırasında, modern bir semtte bir toplulukta bulunan bir kıza ismini sorduğundan söz ediyordu. Kız da sıkılarak adının Emine olduğunu söylemiş. Devamını kendi ağzından şöyle anlatıyordu.

- Kızım neden adını söylerken sıkılıyorsun?

- Ne bileyim? Günümüzde akranlarımın çoğunun ismi çağdaş. Ben bunları duyunca sanki ismim bana çok yavan geliyor gibi....

- Hiç öyle şey olur mu? Senin adın belki anneannenin, belki de babaannenin adıdır. Herşeyden önce peygamber efendimizin annesinin adıdır. Bak ne mübarek ismin var. Ne mutlu sana.

Kız bunları duyunca çok mutlu oldu ve kendine güveni geldi. Sonra devam ettim.

Kimbilir belki de peygamber efendimizin annesi cennete girerken, adı benim adımla aynı olan bütün Emineler de benimle birlikte cennete girsin diyecektir. Böyle bir şey neden olmasın ki? deyince kız çok daha mutlu oldu ve bana teşekkür etti.

Yukarıda anlattıklarım hoca efendinin ağzından çıkmış sözlerdir. Bana da bunları burada sizlerle paylaşmak kaldı. Ne mutlu adı Emine olanlara....

Bu arada değerli Emine Supçin hanımın da kulakları çınlasın. :) Çünkü kendisinin de Emine ve Fatma'larla ilgili ilginç bir yazısı vardı.

Aklıma gelen Emine'ler ise şöyle sıralanıyor.

Emine Erdoğan ........Başbakan'ın eşi
Emine Ün.................Manken
Emine Beder.......... Yemek ustası
Emine Şenlikoğlu .. Yazar
Emine Ülker Tarhan...Yarsav Başkanı
Emine Ayna..............Milletvekili
Emine Supçin...........Türkiye'nin sitesi editörü

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..