Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '13

 
Kategori
TV Programları
 

Adını Feriha Koydum teze konu oldu

Adını Feriha Koydum teze konu oldu
 

Geçen hafta umut veren bir e-mail aldım. Bu e-mail beni hem onurlandı hem de umutlandırdı.

Bir süre önce yazmış olduğum “Adı Feriha Emir olunca; Seyrim değişti” başlıklı yazımda Adını Feriha koydum dizisinin başlı başına bir tez konusu olacağını savunmuştum.

Ve geçen hafta aldığım e-maille gördüm ki İstanbul Üniversitesi Radyo-Televizyon ve Sinema bölümünde Öğretim Görevlisi olan Esma Sancar bu konuya el atmış bir tez hazırlamakta.

Zaman zaman yazdığım yazılardan alıntıların akademisyenlerin makalelerinde kullanıldığını biliyorum ya da kaynak kullandıklarını.

Bu sefer farklı bir durum yaşadık benimle bir röportaj yapmak istediler ve yaptık. Genelde röportajı yapan taraf ben olduğum düşünülürse arada böyle roller değişiyor. Bu seferde öyle oldu.

Esma Hanımla keyifli bir röportaj oldu. Seçilen sorulardan hissettiğim kapsamlı bir tez olduğu. 

Yazımın tetikleyici olması onur verici tabi. Ama beni asıl heyecanlandıran ve umutlandıran akademilerin çalışmaları.

Kendi bünyelerinde birçok üniversitenin önemli çalışmalar yaptığını biliyorum çoğundan haberdar olmasak da.

Ancak akademik çalışmalar hızlanırsa sektör ivme kazanır ve akademik çalışmalarla ekran kirliğinin önüne geçebiliriz inancındayım.

Röportajı detaylı paylaşmayacağım dizinin teze konu olan malzemesini de. Tezin tesliminden sonra ortaya çıkan özeti zamanı gelince Esma Hanım benimle paylaşırsa ben de sizlerle paylaşırım. Ama şimdi bilinmesi gereken kadarını paylaşıyorum dizide işlenen figürler üzerinden yola çıkıldığını söylemekle yetiniyorum.

Dizinin önemli bir ayağını oluşturan bu figürlerin irdelenmesi ve topluma yansıma biçimi üzerinde durulması oldukça önemli benim için. Bu kadar detayda yeterlidir diye düşünüyorum.

Adını Feriha Koydum dizisinin izleyiciler üzerinde ki etkisinin olmadığını, sadece ergenlerin izlediği savını savunanlara da sanırım önemli bir çıkarımdır bu çalışma.

Yani artık sadece dizi yapmadıklarını anlamalarını söylemeye çalışıyorum yapımcılara ve kanallara.

Toplum üzerinde öyle ya da böyle etkiler oluşturuyorsunuz oluşturduğunuz etkilerin sorumluluklarını taşımak zorundasınız diyorum. Bu sorumlulukla dizilerin içeriklerine özen göstermelisiniz diyorum.

Kaldı ki ergenler üzerinde ki küçümsemenizden yola çıkarsak, ergenlerin üzerinde oluşturulan bu etkileşiminin sorumluluğu da sizindir. Asıl korumamız gereken kitlenin onlar olduğu düşünülünce sorumluluktan kaçıyorsunuz diyorum.

Sizlerin atladığı bu durumlar toplumda ciddi yaralar ve sancılar doğuruyor diyorum.

Bunları hep diyorum, diyoruz. Ama bulunduğumuz çağın tetikleyicilerinin engelleri yüzünden çok da dikkate alınmadığını ya da alınmak istense de uygulama da kullanılamadığını, tıkanıldığını görüyoruz, biliyoruz.

Ama Üniversiteler boş durmuyor çalışıyor. Her çalışma bir yenisini doğurur onların sahada etkin olmaları da boş bırakmamaları da ekranlara yansır zamanla.

İşte beni heyecanlandıran kısmı bu. Yazdığım yazılar hedef kitlesine ulaşıyor ve tetikliyor.

O yazının hedefi neyse sonucuna ulaşıyor. Yazdığım yazılarda da yaptığım haberlerde kriterim bu.

O halde doğru yoldayız yazmaya devam.

Ve son bir not Adını Feriha Koydum dizisini tez konusu yapan Radyo-Televizyon ve Sinema bölümünde Öğretim Görevlisi Esma Sancar’a teşekkür ediyorum, çalışmalarında başarılar diliyorum.

Ve tabii İstanbul Üniversitesine sahayı boş bırakmadıkları için.

Önemli bir şey daha Adını Feriha Koydum dizisi bitse de ona gönülden bağlı olan fanatikleri hala var. Bu fanatiklerin varlığı hala bitmiş bir diziyi gündemde tutuyor. Bitse de dizi araştırmaya dair zengin özellikleri var. Bugün bir konusu tez olarak ele alınır yarın başka.

Her ne kadar yapım kendi işinin farkında olmasa da es keza bir kitle kazansa da yapımdan çok diziye saygınlığı sağlayan dizinin izleyicileri olduğunu bilsinler.

Hani hani yapımcılar ve kanallar için hep reyting denekleridir ya mühim olan bilim içinse durum farklı işte ispatı.

Reyting denekleri sizin olsun çıplak izleyicide bizim.

oyatekin@gmail.com                                         

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35

OYA TEKİN / MEDYABEY.COM

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..