Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Adrese dayalı nüfus sayımı ne kadar doğru?

Adrese dayalı nüfus sayımı ne kadar doğru?
 

Şu anda çalışmaları devam eden “Adrese Dayalı Nüfus Sayımı ne kadar doğru yapılıyor?” bunu hiç düşündünüz mü? Muhtemelen düşünmediniz, ben de hiç düşünmemiştim. Ta ki bu hafta sonu başıma gelen olaya kadar. Sizlere başıma gelen sayım olayından kısaca bahsetmek ve internette düşüncemi destekleyen bir haberden bahsetmek istiyorum.

12 Mayıs Cumartesi akşamı eve geldiğimde, misafir olarak bende kalmakta olan arkadaşımın elinde bir form gördüm. Formu arkadaşımın ifadesine göre, “Bir kadın tarafından bize bırakılmıştı.” Formu alıp incelediğimde, bunun adrese dayalı nüfus sayımında kullanılan form olduğunu gördüm. Formda benim mahrem kimlik bilgilerim isteniyordu. Şayet yanlış kişilerin eline geçecek olursa, bu bilgilerle çok rahat kredi kartı çıkarmak vb. suiistimale açık banka işlemleri yapılabilirdi.

Formu biraz daha inceledim ve ilk sayfanın altında şu ibareyi gördüm. “Şayet form haneye bırakılacaksa anketör tarafından aşağıdaki açıklayıcı bilgiler doldurulmalı.” Ne var ki bana bırakılan forma bir çizik bile atılmamıştı.

Formu doldurmayıp ertesi günü bekledim. Pazar akşamı zilim çaldı ve yakasında kimlik kartı asılı bir bey aşağıda bağırıp benden formu istedi. Ben de formu aşağı götürmeyip, kendisinin yukarı gelmesini bekledim. Bayağı bir inatlaşmadan, karşılıklı zile ve otomatiğe basmadan sonra görevli daireme teşrif etti. Ama beyefendi sinirlenmişti, kendisine 3 kat çıkmak zor gelmişti.

Formu özensiz bir şekilde doldurup, kendisine kim olduğunu sorduğumda, bana kimliğini açıkladı. Ben de ona formun “kendisi tarafından önceden doldurulması gereken” yerini gösterdim. Niçin bu formu apartmandan birisine verdiğini, kendisine ayrılan yeri doldurmadığını sordum. Cevap tabi ki bir itiraftı. “Bu formların bir an önce toplanması isteniyordu da, vakit yoktu da…” Uzun lafın kısası görevli ile bayağı bir tartışıp öylesine doldurduğum formu kendisine verdim. Olayın kendisinden çok beni ve bizi düşündüren noktaları aşağıda sıralamak isterim:

1. Adrese dayalı nüfus sayımının doğru yapıldığına inanmıyorum. Form insanlara veriliyor, insanlar baştan savma dolduruyorlar. Herhangi bir kontrol yok.
2. Çalışmalar işin uzmanları tarafından yürütülmüyor. Bana gelen söz konusu görevli öğretmendi mesela ve günü kurtarmaya çalışıyordu.
3. Bir öğretmen çocuğu olarak gelecekten kaygı duydum. Çünkü öğretmen böyle baştan savma iş yaparsa, öğrencileri ne yapar?
4. Bizim halkımız ne kadar devletten korkmakta, kapısına gelen her “Görevliyim” diyene tüm bilgilerini nasıl bu kadar kolay verebilmektedir, bunu tekrar tekrar düşünmek lazım.

Ve son madde;

5. Bu son sayımda Türkiye’nin nüfusu 10 milyonda çıkabilir, 100 milyon da, kendinizi her türlü sonuca hazırlayın.

Aşağıda da benim bu konuda kaygı duymakta ne kadar haklı olduğumu gösteren haber var. Lütfen dikkatli okuyun. Linkini de ekledim.

http://www.haberler.com/nufus-sayimi-dolandiricilarina-karsi-vatandas-haberi/

“Türkiye genelinde Adrese Dayalı Nüfus Sayımı için başlatılan yeni sistemi fırsat bilen dolandırıcıların vatandaşların kimlik bilgilerini almak için 'Aile Tanıtım Formu' adıyla belge verdiği ortaya çıktı. Isparta Vali Yardımcısı Tayyar Şaşmaz İçişleri Bakanlığı'nın dolandırıcılık şikayetleri üzerine böyle bir form olmadığını açıkladığını belirtti.”

Ülkem ülkem güzel ülkem…

Mehmet Erkan

 
Toplam blog
: 6
: 2559
Kayıt tarihi
: 02.04.07
 
 

Mehmet Erkan, Temmuz 1981’de Samsun’da doğdu. 1998 yılında Namık Kemal Lisesi’ni, 2003 yılında da Eg..