Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '11

 
Kategori
Deneme
 

Afrika'lı çocuklar gibi...

Afrika'lı çocuklar gibi...
 

alıntıdır


Zayıf olduğum dönemlerde anneannem Afrikalı çocuklara dönmüş çocuğumu hiç mi yedirmiyorsunuz diye sitem ederdi annemlere. Ya da bizim memlekette bir çok kadın kullanırdı bu cümleyi. İdrak etmem büyümeme denk gelir. Ne demekti bu Afrikalı çocuklar. Atlaslardan Afrika'yı keşfettiğimde anneannemin Afrika'sı demiştim. Hımm.. demek Afrika bir yer ismi.Bir ülke. Daha sonraları hayatımdan sokak oyunlarını çıkarıp büyüklerin dünyasına katıldıkça kavruk tenli kaburgaları tek tek sayılan çocukların Afrika'ya mensup olduklarını gördüm.Televizyon, internet, dergiler.İşte anneannemin "Afrikalı Çocuk" deyimi yerine cuk diye oturdu. (Tıpkı Knut Hamsun'un açlığındaki Andreas gibi.Kitabı okuyalı bir on beş yıl olmuştur fakat hala aklımdadır okurken çektiğim ızdırap. Şimdilerde bu olayın bir yerlerde yaşanıyor olması ve bunun minicik çocukları hayatlarından etmesi..) 

Benim zayıflıklarım zayıflıkmı ki. Nasıl bir durumdur o hale gelebilmek. (Arada bir sokaklarda canım köpekleri görürüz çok zayıf bitkin. Bu da bizim ayıbımızdır ya konuyu dağıtmayalım şimdilik.) Açlığın açlığı. Açlıktan öldüm demelerimden utanıyorum. Tamam da anneannem yıllar öncede biliyordu Afrikalı çocukların aç olduğunu. Bir anneannem mi biliyordu ki. Şimdiye kadar ölüm olmadı mı. Bu kadar zaman neden kayıtsız kalındı da bu hale gelmesine izin verildi bu halkın. Sorgulamaları bitmez biz insanoğlunun. Sömürülen bir ülkeyi sömürenlere gücümüz yetecekmiş gibi ahkam kesmeye de niyetlenmiyorum. Elimden geleni ardıma koymasam yardım adına bu ramazanı hayırlı bir şekilde geçiştiririm nasıl olsa. Peki sonra. Ramazan bittiğinde aç kalmanın nasıl bir şey olduğunu unuttuğumuzda tekrar. Ne kadar sürecek bu el uzatma duyarlılığı. Bakacağız göreceğiz... 

ALINTI 

Afrika İçin Kütahya’da Bir Günde 300 Bin Lira Toplandı 

Kütahya Müftüsü Mustafa Üskülüplü, açlık ve kuraklıkla mücadele eden Doğu Afrika ülkelerine gönderilmek üzere il genelindeki camilerde geçtiğimiz cuma günü yaklaşık 300 bin lira para toplandığını söyledi. Üskülüplü, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın, Türkiye Diyanet Vakfı'yla ortak düzenlediği kampanya kapsamında geçen cuma günü cuma namazından sonra 81 ildeki camilerde bağış toplandığını anımsattı. Üskülüplü, cep telefonlarıyla binlerce mesaj gönderildiğini tahmin ettiğini dile getirerek, "İnsanın, özellikle bir Müslümanın içi sızlıyor oradaki bu manzarayı gördüğünde. Bir tarafta bolluk ve varlık içerisinde yaşayan insanlar, diğer tarafta kuru ekmeğe muhtaç ölümle pençeleşen insanlar. Öyle zenginler var ki, yüz binlerce lirayı bir gecede har vurup harman savurabiliyor. Diğer tarafta böyle bir manzara. Ülkemiz insanı birçok ülkeye felaketlerde yardım etmiştir ama 'daha çok yardım' diyerek Afrika'daki yoksullara yardım çağrısında bulunuyoruz.. 

(daha fazlası teferruat sanırım kalbimizin acıdığı derecede birşeyler yapacağız. Bugün onlara kimbilir yarın belki de bize..) 

 
Toplam blog
: 10
: 223
Kayıt tarihi
: 12.08.11
 
 

Daha önce hurrealizim adıyla yazıyordum fakat sayfamı değiştirmek zorunda kaldım. Yalnız hisseder..