Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ağız Alışkanlığı KORKU

Ağız Alışkanlığı KORKU
 

korku insanı dibe çeker


Hiç bir kayıt cihazı alıp gün boyunca konuşmalarınızı kaydettiniz mi? Ya da bir iki saatlik sohbetinizi videoya çekip izlediniz mi? Belki de bunu birisi gizlice yapsa çok daha verimli olur. Hani hep yazıyorum ya “bedenimizin duruşu zihnimizin yansımasıdır, ağzımızdan çıkan kelimeler zihnimizdeki inançlar, düşüncelerdir” diye… Bugün farkında olunmadan çok kullanılan bir kelimenin başımıza ne işler açabileceğinden söz etmek istiyorum: “KORKUYORUM” cümlesinden… ?

“Her şey çok güzel gidiyor, başıma bir şey gelmesinden KORKUYORUM!” (İyi ya, her şey yolunda bu korku da nereden çıktı?)

“Şimdiki çocuklar çok zeki, ileride bunlarla nasıl baş edeceğiz, vallahi KORKUYORUM!” (Ne güzel işte, zeki bir çocuğun var, niye bunu negatifleştiriyorsun?)

“Çalışıyorum ama sınava girmekten KORKUYORUM!” (Çalışıyormuşsun işte ne güzel, çalışan kazanır da diyebilirsin!)

“Kazanamamaktan KORKUYORUM!” ( Kazanmayı da düşleyebilirsin, “kazanmaktan çok hoşlanıyorum” demeyi de seçebilirsin.)

“İş görüşmesine çok iyi hazırlandım ama beni almazlar diye KORKUYORUM!” (“Çok iyi hazırlandım beni alırlar, almazlarsa da onlar beni kaybeder” diye de düşünebilirsin.)

“Çok işim var, akşama kadar yetişmez diye KORKUYORUM!” ( Korkmayı düşünmek yerine verimli çalışmayı düşünebilirsin.)

“Düğüne kadar 8 kilo veremezsem diye KORKUYORUM!” (8 kilo vermeye odaklanabilirsin.)

“Ay çok eğlendik, başımıza bir şey gelecek diye KORKUYORUM!” (Çok eğlenmenin bedeli ağlamak, kötü bir şey yaşamak olmak zorunda mı?)

Kusura bakmayın; ama daha fazla örnek yazamayacağım. Çünkü bu kodlar, “çok korkuyorum” ifadesi içimi daralttı… :) Bu örneklerin hepsi korkuya davetiye çıkartmaktan başka bir şey değildir. Peki, istediğiniz bu mu?

Aslında çoğu kez farkında olmadan, ağız alışkanlığı ile kullanılıyor bu ifade (Artık ifadeyi tekrarlamak istemiyorum; yoksa birazdan ben de korkacağım:)). Ya da gerçekten bir tedirginlik, belki de bir heyecan duyuyorsunuz; ama korku kelimesini seçiveriyor beyniniz… Bu olumsuz ifadeyi sürekli kullanarak ya da aklınızdan geçirerek bilinçaltınıza olumsuz bir telkin veriyorsunuz. Tabi ki sadece bu ifadeyi değil, pek çok olumsuz ifadeyi ağız ve düşünce alışkanlığı olarak tekrar ediyorsunuz. Onun için yazımın başına da konuşmaları kaydetmekten bahsettim. Bu kayıt yöntemini deneyen kişiler, bedenlerinin duruşunu ve olumsuz ifadeleri ne kadar sık kullandıklarını gördüklerinde inanamadılar. Kayıt cihazı kullanmadan çapa yöntemiyle de bu çalışmayı yapabilirsiniz. Kullandığınız her olumsuz ifadeyi (ya da aklınızdan geçen kelimeyi, cümleyi) hemen not almalısınız.

KORKUYORUM ifadesini örnek vermek istedim; çünkü Türk toplumu olarak biraz fazla kullandığımızı fark ettim. Korku kelimesini kullandıkça içinize korku tohumları ekersiniz, sonra da onları biçersiniz. Yaşam kalitemizi yükseltmek istiyorsak daha cesur olmalıyız. Her korku bir özgürlüğe sırt çeviriştir.

Evet, bugün fark edin, bakalım siz nelerden korkuyormuşsunuz? Kendi kendinize nasıl korku senaryoları hazırlıyor muşsunuz? Tabi ki korkularınızı sevgiye ve cesarete dönüştürmeyi unutmayın… :)

Sevgi ve sağlıkla ilerleyin...

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu 

www.arzubiyiklioglu.com

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..