Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ağlamamak İçin Yapılacalar

Ağlamamak için Yapılacaklar

Gözyaşlarını tutma taktiğini uyguladım işe yaradı. Her gün ağlıyordum ve artık ağlamaktan bıkmıştım. Bu taktikler sayesinde gözyaşlarım çok azaldı. Aslında ağlamalarım sebepsiz değil neden ağladığımı biliyorum. Söylemek istemediklerimi içime atıyorum. Attıkça içimde birikiyor ve sonra içimden gözyaşları ile atıyorum. Kalp kıracağıma kalbim kırılsın düşüncesi ile belki de kırmamak için sessizliği seçiyorum. Allahtan bol bol sabır diliyorum. İyi mi yapıyorum, kötü mü? bilmiyorum ama şunu gördüm ki konuştuğumda karşımdaki kişiler çok üzülüyor. Onlar üzülünce ben daha çok üzülüyorum.  Ağlayınca da çevrem de üzülüyor. Anti depresyona başlamayı düşündüm ya da ağlamamanın yolunu bulmalıydım ve buldum. Araştırmalarım sonunda bulduğum çözüm benim gibi sulu gözlülere faydalı olsun diye paylaşıyorum.

Ağlanacak durumlarda yapılacaklar.

Gözlerimizi açıp, kırpmadan durmaya çalışmak gerekiyor. Bu gözyaşlarının oluşumunu engeller.

Eğer çoktan ağlamaya başladıysanız birkaç kez gözünüzü kırparak var olan gözyaşlarından kurtulun.

Kafanızı kaldırıp yukarı bakın. Bu da ağlamanıza engel olacaktır.

Başka bir yöntem ise kendinize acı çektirmek. Bunun için başparmağınızla işaret parmağınız arasındaki bağlantıyı çimdikleyin. Ne kadar sert çimdiklerseniz ağlamanız o kadar kolay geçer.

Duygularınızı kontrol etme yöntemlerini uygulayarak yani bunun nedenlerini tespit edip hatta bunları karşınızda biriyle konuşurcasına yazarsanız kendinizi daha iyi hissedersiniz. Bu durumla mücadele edebilmek için sakin kalmalı, durumu fark ederek yani inkar etmek yerine kabullenerek çözebilirsiniz.

Hayatınızdaki olumsuz duygular içinizde birikerek stres, depresyon ve nöropatik ağrı ile kendini gösteriyor. Hatta zona, egzama, vitiligo, kanser gibi hastalıklar yaşayanların çoğu yoğun stres yaşayıp içine sıkıntılarını atan kişilerde oluyor. Kendinize güvenilir bir dost bulup paylaşmak veya psikoloğa gitmek en güzeli ancak en azından duygularınızı günlüğünüze, bloğunuza yazarak veya bir arkadaşınıza içinizi dökerek hafifletin. Ağlama ihtiyacı hissediyorsanız ağlayın. Bedeninizde olumsuz duygular nedeniyle ağrı, sancı hissediyorsanız spor, yoga, meditasyon ya da kısa bir yürüyüş yapabilirsiniz. Bazı şeylerin sizin kontrolünüz dışından olduğunu kabullenmek içinde bulunduğumuz olumsuz ruh halini ortadan kaldırmak için iyi bir yoldur.

Öncelikle kendime bu tavsiyeleri uygulamaya başladım. Cidden çok faydasını gördüm. Her gün ağlıyordum ama bu yöntemleri uygulamanın faydasını gördüm. Ayrıca Covid19 virüsü nedeni ile evde kapalı geçen ayların ve 1,5 yıldır fiziksel mesafe ile maske kullanımı sosyal hayatın olmamasının psikolojimiz üzerinde etkisini de göz ardı etmeyelim.

 

 
Toplam blog
: 6
: 45
Kayıt tarihi
: 18.04.17
 
 

Okumayı ve gezmeyi seven biri olarak hayat paylaştıkça güzel diye düşünerek yazıyorum ..