Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

AĞLAYAN KEK GÜLEN TERAZİ

AĞLAYAN KEK GÜLEN TERAZİ
 

Ağlayan Kek !


- “Bu keki mutlaka denemelisin, benim kızlar bayıldı eminim senin oğlan da çok sevecek.” dedi bu aralar pasta ve börekle aklını bozmuş sevgili kardeşim.

Kek deyince bende akan sular durduğu için, sadece oğlumun sevmesine gerek olmadığını söyledim ona ve hemen tarifini istedim.

- “Aaa çok kolay” dedi ve başladı tarifi vermeye ama ben en çok kekin adına takıldım kaldım.

Hemcinslerimin mutfaktaki hünerlerini her zaman takdir etmişimdir.

Ben de onlar kadar olmasa da bir şeyler yapmaya çalışırım ama konu isim vermeye gelince, bu yaratıcılık karşısında iyice şaşırır oldum ben.

Geçen gün bir arkadaşım bol kalorili, cevizli, kayısılı bir tatlı yapmıştı.
Tatlının adı “ Lezzet- i Memnu ” idi.

Düşünebiliyor musunuz ?

Yasak lezzet, yani yediğim tatlı, hayatımızın odağı haline gelmiş malum dizinin kahramanları Bihter, Behlül, Firdevs Hanım hatta Hilmi Bey kadar tehlikeli. Böyle mükemmel bir benzetme olabilir mi? Olmuş işte.

Neyse çok uzatmayayım, yazımın konusu kekin adı da “Ağlayan Kek” miş.

- “ Nasıl yani?” diye şaka yollu takıldım kardeşime biz keki yerken ağlıyor muymuş zavallı?

- “Saçmalama!!” diye sert bir yanıt aldım tabii hemen.

Meğer kekin üzerine bol kıvamlı çikolatalı sos yapılıyormuş o da kekin üzerinden akıyormuş bir de piştikten sonra üzerine soğuk süt dökülüyormuş. Bu da sanırım keki biraz ağlamaklı hale getiriyor!!

Neyse ben hemen keki pişirdim. Gerçekten şahane oldu.

Üzerine yaptığım çikolatalı sos bile tek başına yeterdi.

Hane halkı olarak oğlum da dahil ağlayan keke bayıldık.

Ben her zamanki gibi diyette olduğumdan güzelim kekten sadece iki küçük dilim yiyebildim.

Az yediğim için vicdanım çok rahattı !!!

Ertesi gün tartılmak için teraziye çıktığımda vicdanım rahatsız oldu çünkü yarım kilo almış olduğumu gördüm .

Sözün özü bizim “Ağlayan kek” evdeki teraziyi güldürmüştü.

İster inanın ister inanmayın terazinin bana gülümseyerek göz kırptığını gördüm.

Ağlayan kek maceramız da böylece sona erdi.

Ben mi ne yapıyorum?

Önümüzdeki bir kaç günü meyve ve salata ile geçiştirmeyi planlıyorum bu sefer tartıldığımda teraziye göz kırpabilmek için !!!!

Ağlayan Kekin Tarifi :

Malzemeler
4 yumurta
3 fincan şeker
3 fincan un
1,5 çorba kaşığı kakao
2 çorba kaşığı süt
1 paket kabartma tozu

Kreması :
1 su bardağı süt
1 paket krem şanti

Sosu:
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 su bardağı su
1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı
Kek için önce yumurta ve şekeri çırpalım.
Ardından 2 çorba kaşığı sütü ve kakaoyu ilave edelim.
İyice çırptıktan sonra unu koyup tekrar çırpalım.
En son kabartma tozunu koyup bir süre daha çırptıktan sonra yağlanmış tepsiye bosaltıp 175 derece ısıtılmıs fırına koyalım.
30 dakika sonra alın ve kek sıcakken üzerine 2 su bardağı sütü her yerine gezdirerek boşaltalım.
Soğumaya bırakalım.
Kek soğuduktan sonra önceden hazırlanmış krem şantiyi üzerine sürelim.
Sosu için hepsini koyup karıştırarak pişirelim.
Kaynadıktan sonra ocaktan alıp soğumaya bırakalım.Soğuduktan sonra kekin üzerine boşaltalım.
Buzdolabında biraz beklettikten sonra servis yapabiliriz.

Not: Çikolata sosu yapmaya zaman bulamayanlar için hazır çikolata sosu da önerebiliriz.

Arzumuza göre üzerine minik çikolatadan yapılmış pasta süsü de ekleyebiliriz.

Afiyet olsun:)

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..