Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ah şu kadın şoförler!

Ah şu kadın şoförler!
 

İçkili düğün, davet, toplantı dönüşlerinde şoför koltuğunda hep onlar oldular sağolsunlar!
Gecenin bir yarısı acil hastaneye yetiştirilmeniz gerektiğinde, hatta çocuklarınızın kreş ya da okul giriş çıkış saatlerinde bile!
Ama tüm bu yapılanlar kendileri hakkında geçmişten süregelen önyargıları kırmaya yetmedi maalesef!
"Kadınlarımız ehliyet alsınlar ama araba kullanmasınlar çok zorunda kalmadıkça "
"Nerede bir trafik sıkışıklığı olsa suçlusu kesinlikle kadın şofördür çünkü"
"Bir otomobil otobanın en sol şeridinde 50 km hızla gidiyorsa yine öyle"
"Kaza riskini azaltmak adına bazen trafikte öyle sıkıntılar yaratıyorlar ki tahammül etmek mümkün değil"
"Çünkü sürücü kurslarındaki kitaplarda yazan kuralları uyguluyorlar"

Genelleme yapmamak, istisnaları ayrı tutmak kaydıyla kadın şoförler hakkında atıp tutulanlar maalesef böyle!
Oysa hepimiz biliriz ki o kitaplara girmemiş bir de trafiğin olağan akışı içinde oluşmuş öyle kurallar vardır ki kitaplara sığmaz!
Yani siz olsanız arkanızdan bir kovalayan varsa dürüstlük adına kaçmamazlık edemezsiniz!
Gel bana çarp ya da sıkıştırıp bir kenara at diyemezsiniz!

Çünkü genelde erkek sürücüler daha onaltı yaşından itibaren ustalaşmış oluyorlar!
Kadınlar ise doğal yapıları itibariyle genelde ürkektirler bu konuda!
Hem öyle yetiştirilmemişlerdir efendim!
Çocukluktan itibaren otomobillere karşı ilgili değildirler!
On yaşlarında babasından gizlice araba kaçıran, on beşinde arkadaşlarını toplayıp pikniklere giden kız çocuğu gördünüz mü siz hiç?
Ve yahut ben büyüdüğümde rallici olacağım diyen!
Odasının duvarlarını otomobil resimleriyle süsleyen!

E sonuçta olacağı bu tabi!

Yani öyle ya da böyle ufak tefek vukuatlar yapıyorlar bir şekilde!
Hani olası böylesi durumlarda muhatapları hemcinsleri olsa neyse, kolay!

Çarpmak istemezdim ama oldu işte şekerim!
Canın sağolsun Ekrem değiştirecekti zaten!
Ben krediyle almıştım!
Fakir misiniz siz?
Yoo, nakitimizi kullanmak istemedik!
Yazlık alacağız onunla!
Aaa bluzunuz çok güzel yaa, nereden aldınız?
Mağazadaaan!
Defolu reyonundan mı?
Yok ikinci el, hatta adam sırtından çıkarttı verdi!
Ay şekerim niye kızıyorsun ki, el dikişi gördüm de ondan söyledim!
Şeyy, sigara yanığı!
Güle güle kullanın.
Mersi!
Azıcık geri alırsan yola devam edebilirim sanırım!
Hı, tamam tamam dur patlama, geri vitese takayım da!
Dur o birinci vites ayol!
İneyim müsade et, yeniden çarparsın falan!
O kadar da salak değiliz!
Elim ayağıma dolaştı üff!
Çabuk ol ama şekerim, çocuğu kreşten alacağım!
Bende kuaföre yetişeceğim ama aaa!
Akşam Ayten’lerde toplanacağız!
Kesin yerime başkasını alır Tanju!
Ay sende mi ona gidiyorsun?
Geçenlerde beynimi haşlayacaktı neredeyse!
Daaaat, yolu açın yolu açın!
Ay ne kaba insanlar!
Biz ne yapıyoruz sanki burada!
Sonuç; trafik darmadağın!
En nihayetinde bir centilmen erkek yetişir imdada!
Yan koltuğa kay bacım!
İki manevrada şipşak olay biter!

Doğruyu söylemem gerekirse ben şimdiye kadar hiç bir kadının kaza yaptığını görmedim...
Ama sebebiyet verdiklerini çoook gördüm!
İşte bu nedenledir ki alkol testlerinde çoğunlukla ve maalesef biz erkekler madara olmuşuzdur hep...
Trafikte ya da evde olması çok farketmiyor!
Yani yürekleri hoplatırlar bir şekilde!

Dikiz aynasını amacı dışında kullanıp makyajını kontrol eden ya da tazeleyenler kim peki?
Direksiyon başında cep telefonu kullanmalar ya da karşı tarafı kullandırmak zorunda bırakmalar falan!

Öhömm neyse konumuza gelelim!
Şaka bir yana, yine de kadınlarımıza çok fazla haksızlık etmeyelim!

Bence kadınlar daha temkinli araba kullanıyorlar, uyumsuzluklar zaten bu nedenle ortaya çıkıyor!

Neyse ki son yıllarda her alanda kendilerini gösteren kadınlar, direksiyon başında da varlıklarını hissettirmiş ve kadın şoför sayısı son on yılda iki katı artmış!
Bu güzel haber!
O halde bundan böyle kadın şoförlerimiz hakkında çok fazla ileri geri konuşmamak gerekiyor!
Demek ki erkekleri daha sık göreceğiz yan koltukta!

Usta diye kendilerini adlandıran şöförler sizlere sesleniyorum; amman dikkat!

Ne oldum dememeli ne olacağım demeli!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..