Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Ahhh nezaket...

Ahhh nezaket...
 

Ne siyasi kirlenmeler,ne mahalle baskısı ne de yoksulluktur beni bugün mutsuz ve endişeli kılan. Bizi insanlığımızla sınayan, hep bir nezaketsizliktir ki ülkemin her alanını sinsi bir kara bulut gibi kaplamaya başlamış.

Kişideki bir nezaket noksanı öncelikle kendisine zarar verir; ama toplumdaki nezaketsizlik dünyanın bel kemiğini, direğini sarsar gitgide; güzelliğin ve iyiliğin koordinatlarını karalar ve yok eder.

Zaten öyle de değilmi? Şöyle bir bakın dünyaya, ülkelere,halklara...Aldanmayın yabancı liderlerin birbirine göstermelik nezaketine,hepsinin elinde gizli bir sopası var...ceketinin altına sakladığı.Uygun bir zaman beklemekte,zayıf biri çıksa da kafasını patlatsam diye.

Nezaket,naziklik insanın doğasında mı var acaba?Yani insanın doğuştan kazandığı bir şey mi ,yoksa öğrenilebilir mi?
Yoksa doğuştan olan bu güzel haslet,yaşam şartlarından dolayı yok olmaya mı yüz tutmuş?

Sebep ne olursa olsun,durumlar çok vahim geliyor bana...
Hassasiyetimiz , duygularımız ve tabii ki düşüncelerimiz artık sadece ben eksenli olup çıkmış.Taviz verecek hiçbir duygu kırıntısı davranış biçimi kalmamış.
Biraz ayıp kaçacak belki ama sürekli bir "it dalaşı" var heryerde...

Kimsenin kimseye tahammülü yok,beni kırma diyenler...bir başkasını kırmakta nezaketi çöpe atmakta hiç bir sakınca görmüyor. Kendine yapılmasını istemediği şeyleri,sözleri bir başkasına, birbiri ardına sıralamaktan hiç gocunmuyor. Sebebi de çok basit,kendini haklı görüyor karşısındakini haksız.
Eeee haksız olunca da herşeye müstahak olmak zorundasın ve katlanacaksın.

Ahhh nezaket ahhh,nerelere saklandın? hangi tozlu kitaplarda kaldı sadece ismin. Evvelden kadın adı olarak konurdun şimdi o da demode oldu. Bu yaştan sonra ismimi değiştirsem mi acaba? hiç olmazsa beni anarken hatırlanır "nezaket" sözcüğü...

Ne bırakayım ölünce de arkamdan beni ansınlar diye çok düşünmüşümdür.Sanırım şimdi buldum,nezaket adını koyacağım bir kitap yazacağım dilim döndüğünce ve içinde nezaketten başka birşey olmayacak. İlerde okuyan nesillere küçük bir hatırlatmada bulunabilirim belkide,kimbilir.

Nezaket, insanlara para kazandırmaz; ama herşeyi satın alır...
-Montaigne-


Tüm nezaketimle,sevgiler...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..