Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '19

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Akan Su Yoğurt Tutmaz!

Mudurnu çayı, köyümüzün altında Sakarya nehriyle birleşip "Şaddül- Karasu" adıyla (şaka!) Karadeniz'e dökülüyor!

Bir zamanlar Akyazı'da Mudurnu çayının üzerinde bir servis köprüsü yapmıştım!  Şimdiki otoyol köprüsünün hemen yanında!

Son betonu dökerken yağmur yağıyordu. Ertesi günün sabahı kalıpların bağlantı elemanlarını sökmeye geldiğimizde  suyun köprünün üstünden aştığını gördük. Zeminden  3,5 m. yükselmişti su. Şaşırdık!

Geçen hafta Mudurnu , Göynük, Nallıhan ve Beypazarı'nı kapsayan bir gezim oldu! 

Bir alabalık tesisinde de balık ziyafeti çektim kendime! 

O an aklıma geldi!

"Ya acaba Mudurnu'ya maya çalsam tutar mı?"

Tesisin sahibesi hanımefendiye "Yenge, yoğurt bulunur mu sizde?" diye sordum!

"Olmaz mı abi! Hem de keçi yoğurdu var!"

"Çok iyi! Bana bir çay tabağı dolusu yoğurt getirebilir misin?"

"Bir tabak getireyim!"

"Yok, sağ ol! Bir çay tabağı yeter!"

Koştu mutfaktan getirdi!

Ve tarihi ana şahit oldu!

Hemen çayın kenarına gittim; eğildim ve iki kaşık  yoğurdu çaya döktüm!

"Yenge ; bak eğer tutarsa, ben diyeyim beş yüz köy; sen de bin köy yoğurda doyacak!"

"Tutar mı abi?"

"Ya tutarsa?"

Duyduğuma göre tutmamış!

Ya keçi inadı tuttu; ya da akan su yoğurt tutmaz dedikleri çıktı!

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..