Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aldatma ve evlilik üzerine

Şu an ismini hatırlayamadığım bir şairimizin

Düşen yapraklarının arkasından çırpınan;

Bir dal gibi bakarım dünkü şiirlerime.

Zavallılıklarının suçu benimken inan;

Onlara zulmedecek zaman benim yerime…

Dediği gibi; bu sabah eski yazdıklarıma ve yorumlara bir göz atmak istedim ve gördüm ki: Zaman pek çok şeyi değiştirebiliyor. Bu arada insanların düşüncelerinde de değişiklikler olabiliyor.

Yalnız bir gerçek var ki: Dürüst insanlar; eğer önceki düşüncelerinde bir yanılgıya uğradıklarını görürlerse; çekinmeden itiraf edebilir ve düzeltme yapabilir.

Ben de dürüstlüğünden ve yaşından başka bir kusuru olmayan bir insan olarak önceki yazılarımdan bazı hanımlarımızın alındıklarını ve beni yanlış anladıklarını gördüm. Bu nedenle son yazdığım Evlilik ve Aldatma üzerine başlıklı iki yazım hakkında açıklama yapma ihtiyacı duydum.

Evlilik kutsal bir müessesedir. <ı>( Yeni Türkçede karşılığını bulamadım.) Bu müessesede karşılıklı sevgi, saygı ve güven ön plandadır. Bunların olmadığı yerde o evlilik sarsılmış demektir ve yıkılmaya mahkûmdur.

Güvenmenin esasında da eşlerin birbirlerine yalan söylememeleri ve aldatmamaları vardır. Düşünsel olarak bu arzulansa ve mümkün görünse de; gerçekte mümkün olmadığı ve bu yüzden birçok yuvanın yıkıldığı, aldatılmaya katlanamayıp yuvalarını terk eden kadınlardan çoğunun hem kendilerinin, hem de çocuklarının perişan kaldıkları, pişmanlık duydukları; inkâr edilmez bir gerçektir.

Buna bir çözüm bulunması düşüncesinden hareketle, Medeni Kanunda yeni bir takım düzenlemeler yapılması gerektiğine inanıyorum.

Hiçbir düzenleme yapılmadan çok eşliliğe olanak sağlanması düşüncesinde değilim. Ancak: İlk eşi ile anlaşıp, ikinci bir ev açmak ve her iki evin de maddi ve manevi bütün ihtiyaçlarını adilane olarak karşılamak şartıyla;

Olanakları uygun olan erkeklerin, doğal ve yapısal olan arzularını, yasal olarak yerine getirebilecekleri bir düzenleme yapılması ve bu durumdaki erkeklerin bunu gizli, saklı, yalanlı dolanlı, aldatma şeklinde yaparak, pek çok sorunlara yol açmaları yerine; herkes tarafından bilinen ve kabullenilen yasal bir evlilik haline getirilmesinde yarar görüyorum.

Bu düşüncede olmayan hanımları üzdüysem özür dilerim 17-04-2008

 
Toplam blog
: 104
: 722
Kayıt tarihi
: 11.04.07
 
 

6 Mayıs 1927 Simav doğumlu, İstanbul Yıldız Teknik Okulu’nun ( Bu günkü Yıldız Üniversitesi) son sın..