Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '13

 
Kategori
Güncel
 

Alevilik ve Hz. Ali' yi sevmek

Alevilik ve Hz. Ali' yi sevmek
 

"Alevilik Ali’yi sevmekse ben sizden çok Alevi’yim ..."

Arkadaşlar arasındaki bir sohbette geçse söyleyenin niyetine bakarak belki normal karşılarsın.

Alevi olan birisi de bu işin bu kadar basit olmadığını, Aleviliğin yerine getirilmesi gereken hususlarını anlatarak açıklar.Örneğin ikrar vermeyi, benlik sarmalından kurtulmayı, "Eline, diline, beline" nasıl sahip olması gerektiğini vb.

Bu sözü milyonların önünde siyasette yönetici konumuna gelmiş birisi söylerse; niyetine baka bilir misiniz?

Bir başka soru ile oy' la haşır, neşir olan siyasetçiler söylerse niyetini anlayabilir misiniz?

Şimdi gelelim ben ve çok kavramlarına; bildiğim kadarı ile Alevilik inanışında ben, benim, benden, benim gibi, benlikler yoktur.

Aslında gerçek tasavvuf inanışında ki tarikatlarda da olmaz. Hele bu "çok " kavramıyla birleşirse.

İyice sarpa sarar. Çıkılmaz boğumlar halini alır.

Yapılan araştırmalar ve kaynaklar böyle söyler.

Bugün hangi tarikatın şeyhine, hangi dedeye gidip sorarsanız size ben kavramını taşıyanın ham olduğunu söyler.

Benle başladın mı? Sen çıkar, o çıkar.

İşin içine çıkar meselesi girer. Bu sonucu düşünmek bile istemiyorum.

Düşünceme göre inanışların kaynaklarından bir tanesini alıp da bende sizdenim dediğinizde sözünüz ortada "sırıtır" en hafif tabiri ile...

Şimdi alevi olduğu tüm kamuoyunda bilinen ve siyasetle uğraşan birisi çıkıp da "Sünnilik üç ayların orucunu tutmaksa ben sizden çok Sünni' yim " derse?

Başbakan bunu sanırım anlamını detaylı düşünmeden söyledi. 

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..