Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '15

 
Kategori
Deneme
 

Allah cümle alem her Kula iyilik ve güzellikler versin

Abi, 63 yaşındayım. Bu yaşta da insan bir şeyler öğrenebiliyor. Hayat yaşayanlar için derslerle dolu.

1. Sevgi ve saygı içinde olacaksın. Kimseden hiçbir şey beklemeden seveceksin. Ama hiç kimseden hiç bir şey beklemeyeceksin.  Saygınlık göstereceksin onu da unutacaksın.

2. Okuyup öğreneceksin. Çalışkan olacaksın. Herkese elinden geldiğince yardım edeceksin. Kimsenin ardından konuşmayacaksın. Kimseyi kimseye anlatmayacaksın. Gerektiğinde kendini arkadaşların için siper edeceksin. Yani yeri geldiğinde cesur olacaksın.

3. Adam gibi adam olacaksın. Hiç kimseyi kıskanmayacaksın. Allah 'tan kendin için istediğin her şeyi arkadaşların için de isteyeceksin. Yeri geldiğinde sen kabul etmeyip onu önereceksin.

Böyle bir hayat yaşarsan gerisini Allah'a bırakıp sabır içinde tevekkül edeceksin. Sonunda Allah her şeyi senin için var ediyor. Yokluk ortadan kalkıyor. İstediğin şey inancın gereği, inancın kadar değer görüp, kabul görüyor.

Onun için ben böyle yaşadıkça, acele etmeyip hayatı da zamanın akışına bırakınca her şey yoluna giriyor. Allah’ım tüm yarattıklarından ve benden binlerce defa razı olsun ki,  bugüne kadar hiç beni zorda bırakmadı.

İnsanoğlu her işte olduğu gibi bunda da aceleci. O da insanın fıtratından geliyor. Halbuki sabır, dağları eritir. Demek ki, bazı şeyleri bilmekte yetmiyor. Yaşamak gerekiyor. 

Hayatı kazanıp elde edilebilmesi için bize de birçok iş düşüyor. Onlar olmadan da olmuyor. Bunlar ne deren, çocukluktan başlayan eğitim ve öğretim. Mesleki bilgi, yetenek, güç ve kuvvet gerekiyor. Sağlıklı bir yapı, temiz bir hayat sahibi olmak gerekiyor.  Bu da aile dediğimiz ana, baba ve kardeşlerden oluşan temiz bir yapı.

Bunlar olmadan hayat gerçekten zor. Ben şahsen çok iyi bir baba olmasam da işlerim yolunda gitti. Ben de aklımca değerlendirdim. Kendi çapımda bir adamım. Bunun takdiri de elbette ki beni tanıyanlar oluşturur.

Allah herkese her şeyin en hayırlısını versin. Namerde muhanete muhtaç etmesin. Allah hiç kimseye yokluk yüzü göstermesin. Sen de bir şey yoksa, hiç kimse de yok o şey.  Bunu anlayıp yaşadıkça Allah herkesin yolunu açık eder düşünüyorum.

İş mi arıyorsun, iyi kötü bulursun. Eş mi arıyorsun, iyi kötü onu da bulursun. Okumak mı istiyorsun. İyi kötü okursun. Adam mı olmak istiyorsun. Yolunda gidersen onu da olursun.  Vs. vs ‘re Rabb'in kulu için vermeyeceği hiç bir şey yoktur. Yeter ki sen iyi niyet ve samimiyet içinde ol. Orada yok yoktur. Abi.

HAYATIM KOLAYLAŞSIN DİYORSANIZ. İNSANLARI VE HAYVANLARI SEVİNİZ!

18.09.2015

Cahit KARAÇ  

 
Toplam blog
: 124
: 519
Kayıt tarihi
: 27.09.11
 
 

1953 yılında Kahramanmaraş İli, Elbistan İlçesi, Akveren Köyü doğumluyum. Ankara Kimya Meslek Lis..