Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '06

 
Kategori
Müzik
 

Allahaısmarladık

Allahaısmarladık
 

Biz O'nu o kadar çok sevdik ki kaç kuşak O'nun şarkılarıyla büyüdü saymayı bıraktım artık.

O hep bizden biriydi. Öğretmen anne ve babanın ele avuca sığmaz, yaramaz, kalbi Ege'de kalan kızıydı. O hepimizin yüreklerinin kraliçesi Sezen Aksu'ydu. Yapacağı en güzel şeyin şarkı söylemek olduğunu anladığı andan beri şarkı söylüyor ve biz O'nun şarkılarını 30 yıldır bıkmadan usanmadan dinliyoruz. Son zamanlarda yeniden sağlığına kavuşmasına ve yenilenen fiziğine bakılırsa uzunca bir süre daha şarkılarını dinleyecekmişiz gibi gözüküyor (Ben şahsım adına bundan çok mutluyum:)).

Kısa bir süre önce de eski şarkılarının bir bölümünden oluşan ''Allahaısmarladık'' ile buluştu sevenleriyle.

Albümün çıkış şarkısı ''Allahaısmarladık'' birbirine söylenecek sözü kalmamış, yol ayırımında olan çiftlerin duygularına tercüman oluyor. ''Gözlerindeki Bulut'', ''Kendi Kendime'' adlı şarkılar da ''Allahaısmarladık''ı destekliyor. Diğer yandan, ''Olmaz Olsun'', ''Haydi Söyle'' gibi şarkılar hala insana umut ve coşku vermeye devam ediyor. Albümü dinlerken hem nostalji yaşamak hem de Sezen Aksu'nun şarkılarının aslında hiç eskimediğini görmek mümkün ancak bana bu yazıyı yazdıran asıl neden albümün içinde yer alan ufacık ama çok önemli bir bilgi.

Yürüdüğü yolun doğru olduğuna inanan herkes için bu bilgiyi paylaşmak istedim:

Sezen Aksu'nun ilk 45'lik plağı olan ''Haydi Şansım'' yapım şirketinin kararı ile ''Sezen Seley'' adıyla çıkarılmış. O dönemde sanatçıların adını akılda kalıcı takma isimlerle değiştirmek geçerliymiş çünkü. Oysa Sezen Aksu henüz yolun başında olmasına rağmen yapımcıların yönlendirmesine izin vermeyerek ''Benim zaten bir soyadım var'' diyerek bir mücadele başlatmış ve ''Sezen Seley'' olarak basılan plaklardaki adını siyah bantla kapatıp ''Sezen Aksu'' olarak değiştirilmesini sağlamış.

Herkese keyifli dinlemeler:)

 
Toplam blog
: 157
: 1671
Kayıt tarihi
: 12.10.06
 
 

İstanbul doğumluyum ama 20 yıldır Antalya'da yaşıyorum. 3 yaşında bir oğlum var ve eğitimciyim. Kend..