Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '17

 
Kategori
Çevre Hukuku
 

Almanya'da ev köpeklerinden vergi alınıyor.

Almanya'da  ev köpeklerinden vergi alınıyor.
 

 Bugün aklıma geldi birden. Blogumu inceledim sabah kalkar kalkmaz. Yılbaşından bu yana hiç yazı paylaşmadığımı gördüm.

 Yeni yılda başladığım bir çalışma engelledi yazı yazmamı. Uzun zamandır planladığım bir olayı yaşama geçirdim 2017 başlar başlamaz. Keman sanatçısı kızım Burcu Göker'in Müzik yeteneğini fark ettiğimiz günden başlayıp günümüze uzanan zorlu savaşını anlattığım  blog yazılarımı bir kitap haline getirme çalışmasındayım. Sanırım bu bir ilk olacak. Bu güne kadar hiçbir sanatçının ilk günden başlayıp adım adım gelişimini, eğitimini, karşılaştığı zorlukları, yaşadıklarını anlatan bir kitaba rastlamadım. Bu konularda yazılmış kitaplar hep bir zaman dilimindeki olayları anlatır.

 Bu kitabımın basımından önce  yazdığım öykülerimi  de kitaplaştırayım dedim bu arada. Anlayacağınız çok yoğun günler içindeyim. Ama bana da bu yakışır değil mi? Aynı anda bir çok iş. Ne de olsa Burcu'nun annesiyim.

 İşte bu sebeplerden uzun zamandır yazamadım. Bu sabah günlük gazetelerden birinde okuduğum bir haber beni yeni bir yazıya yönlendirdi. 

 Almanya'da Hayvanları Koruma Derneği  evde kedi besleyenlerden vergi alınmasını önermiş.13 Milyon ev kedisi varmış Almanya'da. Bu önerinin gerekçesi de kedilerin biyolojik çeşitliliği yok ettiği ve başka canlıların ölümüne sebep olduğu. Gerçekleşir veya gerçekleşmez ama haklı ve güzel bir öneri bence. Okuduğum haberde son cümle ise dikkatimi çekti. Almanya'da kamu alanlarını pislettikleri gerekçesiyle köpek sahiplerinden vergi alınıyormuş.Ne kadar yerinde bir karar. Sanırım ülkemde de böyle bir vergi olsa köpek sahipleri sorumsuzca köpeklerini sokaklara kaka yaptırmazlar diye düşünürken eşim konuya katıldı.

 Eşimin hatırladığına göre Üniversite yıllarımızda ki 1960 lı yıllar, Maliye dersi hocalarımızdan biri Belediye yasaları içinde süs köpeklerinden vergi alınacağına dair bir madde olduğunu ama pek uygulanmadığı söylemiş. Eşim hatırlıyor ama ben hatırlamıyorum. Ne olsa onun hafızası benden güçlü. Günümüzde böyle bir madde var mı bilemeyeceğim.

 Kısacası böyle bir vergi bizde de olsa yazımda paylaştığım resimdeki gibi köpek kakaları ile karşılaşmayız sokaklarda değil mi?

 Bir hayal mı bizim için? 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..