Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

02 Ekim '18

 
Kategori
Güncel
 

Almayı Biliyorlar Vermede Pasifler

Almayı Biliyorlar Vermede Pasifler
 

Ölmeye de yüzü olmalı insanın.


 
VATANA MİLLETE HAYIRLI OLSUN... 
 
Elektrik ve doğal gaz zamlandı malumunuz. 
Elektrik ve doğal gaza 1 Ekim itibariyle zam geldi. 
 
Elektriğe konutlarda yüzde 8, sanayi ve ticarethanelerde yüzde 18, doğal gaza da konutta yüzde 9, sanayide yüzde 18,5 zam yapıldı. Vatandaşın yüreğine biraz daha keder sokuldu. "İşin var mı, para kazanabiliyor musun" demezler. Hatalarının bedelini vatandaşın sırtına yüklerler. 
 
Ben idareli kullandığım elektriğe, doğal gaza avuç dolusu para veriyorsam, karşılığında kesintisiz hizmet isterim. Parasını aldığınız işi iyi yapmasını da bilin artık. Kaçıncı yüzyıldayız?
 
Bizim şehir de sıklıkla elektrik kesintisi oluyor. tellerdeki akımın ne zaman kesileceğini bilemediğimizden haliyle gün içinde elektrikli cihazlarımızı kullanıyoruz. 
 
Teknoloji nimetleri günümüzde kimin evinde yok ki? kredi kartına yapılan taksitlerle neredeyse ülkemin tüm evleri elektrikle çalışan cihazlarla dolu. 
 
Onca para verip aldığımız çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı, fırın, kombi, bilgisayar, tost makinesi vs. 
Günlük ev işlerinde baş yardımcı. Temizlik ve titizlik için bahane yok artık. Ecnebiler kafasını çalıştırmış, teknolojiyi bulmuş. Eve ne gerekiyorsa makinesini yapmış. 
 
Keşke teknik ürünler elektrik yerine başka bir yöntemle çalışabilseydiniz. Misal toprakla, havayla mesela. Niye derseniz Allah'ın yarattığında tükenme, kesilme olmaz. Kulun bulduğu zamanla bunama yapıyor.
 
Gerçi Allah'ın verdiğinden de çok para alır insanoğlu. Hizmet bedeli der, falan der, filan der. Kitabını kılıfa uydurur.
 
Ben elektriğe verdiğim her kuruşu küfrederek ödüyorum. Niye mi, anlatayım da nedenini öğrendiğinizde, siz bu durumda ne yaparsınız deyiverin.
 
En son dün başıma geldi. Misal ben bu elektrik zammını dün yazacaktım. Sabahın seherinde bir gitti elektrikler, saat dokuz gibi geldi. çamaşır ve bulaşık makinesini çalıştırmıştım. sonra ocağa yemeğimi koydum. bu süreçte biraz dinlenmek istedim.
 
Resmileşen elektrik ve doğal gaz zammını yazmaya, bilgisayar başına kuruldum. "Ben evden yazmalarımı, genellikle bu dinlenme süreçlerinde yaparım." 
"VATANA MİLLETE HAYIRLI OLSUN" 
Başlığı altında başladığım yazıda iki cümleyi tamamlayamadan bilgisayar "pat" aniden kapandı.
 
Baktım, elektrik bizim haneden gitmiş. Makineler stop. Kısa bir süre sonra aniden geldi. Makineler yeniden çalışmaya başladı. Daha çamaşırları iki çevirmeden, hadi bir daha koptu bizden elektrik. Sonra bir daha, bir daha.
 
Komşularım cama, kapıya çıkıp birbirlerine bağırmaya başladı.
 
-"Biz de elektrik yok, ütü yapıyordum birden gitti. Sizde de yok mu kardeş."
 
Öteki komşu:
-"Ben de ev süpürüyordum, makinem birden durdu.Bizde de yok. Kar değil, tipi değil niye kesildi ki?" 
 
-"Oğlanda banyo yapıyordu, sabununu soğuk suyla akıtmıştır artık. Vah, vah, iki de bir niye kesilir ki bu elektrik?" 
 
-"Ne bileyim kardeş, bunlar para alırlar, hizmet vermeyi bilmezler. Makinelerimiz bozulursa, bir daha nasıl alacağız?" 
 
-"Aman komşum umurlarında mı onların, biz koyun oldukça daha çok güderler."
 
Bu söz çok koydu bana. Hayır, insana koyun olmak yakışmaz, insan insan olarak yaratılmıştır. Ve her insanın, insanlık haklarına saygı gösterilmelidir. Zam yapıyorsanız, aldığınız paranın hakkını verin. Doğru hizmet getirin.
Biraz insaf edin, ölmeye de yüzü olmalı insanın.
 
Ayfer AYTAÇ - ayferaytac.com
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..