Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Alpler

Bulunduğum yer Alpler değil ama benzetme!...
Dağı, taşı, soğuğu, rüzgarı.
Rüzgarın getirdiği kekik kokusunu bir solusanız!
Bahçede çam ağaçları ve rengarenk bitkiler, meyve ağaçları.
Karşı yamaçlara bakıldığında yüce dağlar, rüzgarda ıslık çalar gibi sesleri geliyor.
Seslere eşlik eden köpek havlamaları, zaman içinde tilkiler ve azda olsa kurt olduğu söyleniyor.
Ancak gündüz dağların eteğinde keçileri otlatan çocuklar ve kadınları görmek mümkün.
Keçi sütünün değerli ve faydalı olmasının nedeni onca değişik otları yemesi.
O otları gördüğüm zaman ben burada yaşadığıma şükrediyorum, çünkü onca temiz hava ve faydalı bitkiler içinde olmakla geç mi kaldım ki?
Zaman içinde bu hanımlarla sohbet ediyorum, yedikleri yemeğe tanık oluyorum. Kaymak, ekmek, süt... çok şaşıracaksınız ama keçiyi tutup sağıyor ve sırtına bağladığı çocuğuna içiriyor, çig süt neden veriyorsun dediğim zaman; ben içtim, babası da, öldük mü? Yaşıyoruz! Cevap bulamadım sizce ne demeliydim?
Bu dağlardaki güneşi görseniz nasıl neşeli, o bitkilere sevgi aktarıyor
Gülümsüyor ısıtıyor akşam olduğunda dağın ardına gizleniyor hiç kendini yormadan kayıp oluyor.
Bu defa gün batınca ay dede geliyor yıldızlar serpiştiriyor gök yüzüne.
Hafif bir rüzgar esiyor, soluduğunuzda sanki ciğerlerinize hava pompalıyor sağlık hissediyorsunuz.
Hele birde bahar geldiğinde açan çiçekler kokuları ve şekillerini görseniz.
Bozulmamış bakir bir doğayla karşılaşırsınız...
Yağmur yağması ayrı bir güzellik yağmur sonrası gök kuşağı o kadar güzel o kadar yakın ki alıp ip atlamak geliyor renklerin altında.
Ağaçların çiçek açması kuş cıvıltılarına karışıyor kokular muhteşem.
Açan çiçeklere bakarak ne kadar meyve olacak tahmin edersiniz kısa sürede.
Çağla olur ve hemen uzanırsınız tadına bakmak için.
Zaman içinde olgunlaşmasını beklersiniz sabırla, bu zaman zarfında o kadar çok şeyler görüyorsunuz ki.
Bahçede çalışan kadınlar sabah hiç gocunmadan kimi yürüyerek, kimi motorla, kimi traktörle işe gider, çapa yapar, sulama yapar, ürün toplar.
Ama çok mutlu ve sağlıklı insanlar
 
Hafize KILIÇ
 (Gurbet Melegi)
 
Toplam blog
: 39
: 659
Kayıt tarihi
: 19.11.06
 
 

Okul hayatımın tümü İstanbul'da geçti . Turizmciyim, kendi şirketim olan turizm sektöründe çalışmakt..