Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '07

 
Kategori
Sinema
 

Altın Koza’ da tanıdık filmler

Altın Koza’ da tanıdık filmler
 

Adana’da yapılan 14. Altın Koza Film Festivali sonuçları açıklandı (1). Ödüllerin çoğunu “Beynelmilel” (2) ve “İlk Aşk” (3) topladı.

Ödül listesini okurken sanki filmleri birkez daha izlemiş gibi oldum.

Beynelmilel
• Büyük Jüri En İyi Film Ödülü
• Halk Jürisi En İyi Film Ödülü
• Çukurova Gazeteciler Cemiyeti En İyi Senaryo Ödülü: Sırrı Süreyya Önder
• En İyi Erkek Oyuncu: Cezmi Baskın
• En iyi Görüntü Yönetmeni: Gökhan Atılmış
• En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Meral Okay ve Dilber Ay

Meral Okay ve Dilber Ay’ın muhteşem oyunculuklarına hayran kalmıştım. Ödülü verirlerken birisini ayırsalar diğerine yazık olurdu. Cezmi Baskın bu filmde belki de yaşamının rolünü oynamıştı. Filmde çok iyi olan Özgü Namal’ın da ödül almasını beklerdim ama onun ödül alacağı en iyi kadın oyuncu kategorisinde başka bir mükemmel oyuncu vardı. Beynelmilel çok farklı bir filmdi. Sinemada iyi olmak için bu farklılığı yaratmak gerekiyor.

İlk Aşk
• Jüri Yılmaz Güney Özel Ödülü
• En İyi Yönetmen: Nihat Durak
• En İyi Kadın Oyuncu: Vahide Gördüm
• Umut Veren Genç Kadın Oyuncu: Neslihan Atagül
• Umut Veren Genç Erkek Oyuncu: Raffaele Çedolini

İlk aşk filminde tüm oyuncular çok iyilerdi. Bunlar arasında iki çocuk vardı, filmde hem rolleriyle hem de oyunculuklarıyla kendilerine hayran bırakmışlardır. O iki çocuğa umut veren genç oyuncu ödülleri vermişler. Bu ödüller cesaret verirse sinemamızın iki iyi oyuncu kazanacağını umuyorum. Vahide Gördüm oyunuyla, duruşuyla en iyi kadın oyuncu ödülünü hakkıyla aldı. İlk aşk her yaşın aşkını bir demet gibi sunmuştu, bu aşklar içiçe o kadar güzel örülmüştü ki, bu yönetmenin başarısı olsa gerek.

(1) Altın Koza'da büyük ödül Beynelmilel'e: http://www.milliyet.com/2007/06/10/magazin/amag.html

(2) Beynelmilel bi’şey: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=20824

(3) Üç “ilk aşk”: ilk yazı: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=34899

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..