Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Altın yumurtlayan kaz dağları

Altın yumurtlayan kaz dağları
 

Bir Kaz dağları hikayesidir gidiyor televizyonlarda, gazetelerde. Her konuda kutuplaşmaya meyili toplumumuz hemen Kaz dağlarında altın aranmasına karşı çıkanlar ve çıkmayanlar diye kutuplaştı bile.

Sizin haberiniz yok mu daha yoksa.

Bu haberler kulağıma çalınır çalınmaz aklıma rahmetli Necip Hablemitoğlu geldi.
Necip Hablemitoğlu Türkiyede altın aranmasına ve çıkarılmasına karşı gelenlere karşı gelmenin bedelini canı ile ödedi maalesef.

Almanyanın II. Dünya savaşında dünyadan topladığı 90.000 ton altın ile yakalamış olduğu külçe altın zenginliği ve bu zenginliğine zenginlik katmak için dünyadaki altın piyasasını kontrol azmi sayesinde dünyanın bir çok yerinde Altın madenlerinin açılmasına, işletilmesine sürekli çomak sokmasından Türkiye olarak biz de nasipleniyoruz maalesef.

Çoğrafi, kültürel yakınlığımız ve de daha kolay yönlendirilebilir kamuoyu varlığımız nedenleri ile Türkiyedeki Altın madenlerinin açılması ve işletilmesi de on yıllardır sürekli engellenmekte veya yavaşlatılıyor.

Bergama olaylarını eminim herkes duymuştur. Onlarca köylü bir araya geliyor "siyanürle altın aranmasına hayır" sloganı ile gezmedikleri yer, çıkmadıkları kanal, soyunmadıkları köprü kalmıyor. Haberler ilk çıktığında sevinmiştim. Ne duyarlı ne çevreci halkımız var, bakın keratalara nasıl da organize olmuşlar haklarını arıyorlar, valla helal olsun dedim. Meğer amcalarımın dertleri başkaymış.
Bırakın biraz da biz zenginliklerimizden faydalanalım...

 
Toplam blog
: 5
: 423
Kayıt tarihi
: 22.04.07
 
 

Ben Kerem. İstanbul'da yaşıyorum. Avukatım. Okumayı, yazmayı, yaşamayı, yaşatmayı, sevmeyi seviyorum..