Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '10

 
Kategori
Şiir
 

Alzhemier dedi doktor

Alzhemier dedi doktor
 

Unutkansın son günlerde,
bana mı öyle geldi bilmem...
Sorduğumda cevap vermedin!
Nerelere gitmişti o aklın be ninem?

Akşamın telaşı düştü yüreğine
Oysa sabahtan hazırlanmıştı ya tüm yemekler
Sen doğramıştın soğanlarını, ben kavurmuştum.
Bak...Tencerede yemek hazır ya, yenmek için bekler

Unutkansın son günlerde,
Bana mı öyle geldi bilmem!...
Kirlilerini çıkarıp ipe asmışsın neden?
Yıkandı onlar dedin, hiç düşünmeden

Sen görmeden toplamak zor oldu ama
Yıkanıp asınca, ''pek güze koktu gari'' dedin bana.

''Ben küçükken'' diye kurduğun cümlelerin
Hep aklında o fakirlik günlerin
Neden ayaklarında ki çoraplar birer tek ninem?
Sana daha dün aldım ya yenisini tuhafiyeciden.

Unutkansın son günlerde,
Bana mı öyle geldi bilmem!..
Bak ocağı yine açık unutmuşsun,
Kipritleri dolaba saklamıştım bulmuşsun.

Neden böyle çocuk gibi davranırsın ninem
Elimden bir çare gelmez, ne iş bu bilemem.

Hadi şehre doktora gidiyoruz, hazırlan
Araba parasını dert etme sen, verdi bubam
Tamam ninecim, kümesteki tavuklara Aşa Teyze bakar
Öğlen oldumu, önlerine yemde atar.

Neden böyle telaşlı, telaşlı davranırsın
Bu unutkanlığını bilmem, oyun mu sanırsın.

Hadi ver elini, doktor bekliyor bizi.
Sen pek konuşma oldu mu, ben anlatırım derdini.
Bişeyim yok deme sakın, sadece küçük bir muayene
Korkma emi, uslu uslu yanımda bekle.

Doktor Bey, ninemin derdine bir çare...
Evde tek başına yaşayamaz bir halde.
Bu unutkanlıklarını anlatsam şaşarsınız,
Çocuk gibi peşindeyim görseniz, baka kalırsınız.

Doktor bey, neymiş bi deyiverin bu hastalık gari?
ALZHEİMER mi dediniz, o ne ola ki?
Yaşlılarda görünen unutkanlıksa sadece
Ben onu dert etmem, bakarım nineme.

Daha da kötüsü ne olabilir varsın unutsun yemeği
Ortada kibrit çakmak koymam ki, evi yaksın kendisi
Seni bile tanımaz, unutur dersiniz, ağzınızdan yel alsın
Her bi akrabayı unutsunda bir tek beni tanısın.

Herşeyi unutup, yemek falan yemez derler,
Kimileri çıkar gider kapıdan, bulunamaz yiterler.
Biçare kala kaldık ninemle başbaşa ne diyem?
Ben ninemin torunuydum önce, şimdi benim torunum ninem.


TÜM ALZHEİMER HASTALARINA VE ONLARA SABIRLA BAKAN AİLELERİNE İTHAF EDİYORUM.

 
Toplam blog
: 50
: 608
Kayıt tarihi
: 18.10.09
 
 

Yazmayı sevdiğim kadar, konuşmayı sevseydim...Yazmayı becerebildiğim kadar, konuşabilseydim...Yazdık..