Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '15

 
Kategori
Deneme
 

Ama gözyaşım sıcak

Ama gözyaşım sıcak
 

Her yıl yapılan "en iyi buğday" yarışmasını yine aynı çiftçi kazanmıştı. Çiftçiye bu işin sırrı soruldu. Çiftçi:

-Benim sırrımın cevabı, kendi buğday tohumlarımı komşularımla paylaşmakta yatıyor, dedi.

-Elinizdeki kaliteli tohumları rakiplerinizle mi paylaşıyorsunuz? Ama neden böyle bir şeye ihtiyaç duyuyorsunuz? diye sorulduğunda,

-Neden olmasın, dedi çiftçi.

-Bilmediğiniz bir şey var; rüzgâr olgunlaşmakta olan buğdaydan poleni alır ve tarladan tarlaya taşır. Bu nedenle, komşularımın kötü buğday yetiştirmesi demek, benim ürünümün kalitesinin de düşük olması demektir. Eğer en iyi buğdayı yetiştirmek istiyorsam, komşularımın da iyi buğdaylar yetiştirmesine yardımcı olmam gerekiyor.

KISSA'DAN ALINACAK HISSE: Sevgi ve paylaşmak en yakınınızdan başlar. Sonra yayılarak devam eder. Kin, cimrilik, nefret kimsenin hoşlanacağı davranışlar değildir.

 Geleyim kendime, moralim sıfır durumda, taban yaptı iyice. Şu birkaç gündür ağzımda geçmek bilmeyen yaralarım. Sıklaşan baş dönmelerim ve gizli gizli ağlamalarımla işte ben... Annemin ve babamın sabırla bana gösterdikleri tahammül ve benim bir o kadar huysuzca olan davranışlarım. Yukarıdaki küçük öyküdeki o çiftçi gibiyim ben. Asla şimdiki ben ,  bu değilim, sevmeyi becerebilen biriyken neden  böyle çabuk kırılır oldum.

Yazarak sizleri de bunaltmayayım en iyisi kısa kesmek. Bugün Balıkesir soğuk, ellerim soğuk, yüreğim soğuk, bakışım soğuk...

Ama gözyaşım sıcak..
 

 
Toplam blog
: 146
: 762
Kayıt tarihi
: 02.05.14
 
 

İnsanları ve yaratılmış tüm canlıları severim. Yazmak amatörce de olsa hayatımda bir süredir var...