Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
 

Aman Aziz Nesin okuma

Aman Aziz Nesin okuma
 

Bizlere ayrım yapmayı ilk önce ailede sonrada okulda öğretiyorlar malesef...
Diyoruz ya gençler kitap okumuyor esasen durum başka...

Liseye gidiyorum yanlış hatırlamıyorsam edebiyat ve edebi metinler dersimize de ''Mahmut hoca'' geliyordu ancak dersler garip geçmeye başlamıştı geçen seneki hoş sohbet hocamız o sene sert, sinirli biri olup çıkmış öğrenci tabiriyle ''ağır hocayı'' oynuyordu.
_''Bu sene herkes birer tane kitap alacak okuyup arkadaşıyla değiş-tokuş yapacak!'' diye sesi sınıfta inliyordu.

Şahsen benim adıma fazla bir değişim olmadı çünkü haftada birkitap deviriyordum. Ancak herkes perişan haldeydi 1 haftada kitap bitiriliyor, özet çıkarılıyor eğer özet hocanın istediği gibi olmamışsa yeniden yazılıyordu. Bir nevi aza ceza işlemine dönüşmüştü kitap okuma işlemi..

Kitap yazarları ise hocanın istedikleri doğrultusunda alınmıştı kimler vardı:NECATİ CUMALI(hürremim bu yazarın kitaplarını anlatımından dolayı hiç sevmezdi ama her defasında ona bu adamın kitabını okuttururdu hocamız), ORHAN KEMAL, MUSTAFA KUTLU(çok istememe rağmen banada bu yazarın kitaplarını vermiyordu), KEMAL TAHİR....

Hatta hiç duymadığımız yazarlar çıkınca bizlere kızıyor ''siz yaşamıyorsunuz'' diyordu. Tabi hocamın ilk sorduğu isim ''Mustafa Kutlu'' olmuştu gerçekten sınıfın bilmesi mümkün değildi çünkü hocalarımız ''seçilmiş sınıf'' olduğumuzdan kitap okumayı değil, ÖSS'ye hazırlanmamızı istiyorlardı.

Bu isim bana hiç yabancı gelmemişti evet ya amcamın bize getirdiği garip kitaplar arasında bu isme ait kitaplar vardı ama emin olamadım ve hocamızda yazarın satın alınması için 5 kitabının ismini arkadaşlara verdi.Bu kişiyi nasıl duymazmışız ''duymadım, bilmiyorum'' sonra hayatımda ilk kez duyacağım bir terim kullandı: ''Tabi bunlar YEŞİL KİTAP size okutmamışlardır''
Neydi ''yeşil kitaplar'' hocamız neyi kastetmişti, kitabın rengide farklıydı yayınevide...Meğerse islamiyete eğilimi çok fazla olarak bilinen yazarlarımızın kitaplarına verilen admış. Hayda!!!Ne şimdi bu oldumu hocam!
Şimdi kitaplarda inançlara, düşüncelerimize göre mi ayrılıyordu.

''Şu sağcı onun kitabını okuma, şu solcu aman ha dikkat!! gibi terimlerden zaten bıkmışım...Ne yazık değil mi?

Asıl ilginç olanı okul müdür yardımcımızın düşüncesini bütün sınıfın önünde şu cümle ile dile getirmesiydi:''Okuma şu hıyarı!!'' demez mi. Bahsettiği yazar ve kitabı tarihimizi anlatan bir yazarımıza aitti ve o zamanda, halada raflardan düşmedi o kadar iyi yani.
Bu ne patavatsızlık, bu ne biçim kitap sevgisi aşağılamak o an hürremin yerinde olsam bende aynı davranışta bulunurdum. Ne mi yaptı? Kitabı aldı ve ''bence harika bir yazar ve hep masamda kalacak'' diyerek kitabı masasının üstüne yerleştirdi. Müdür yardımcımız bi kızardı bi bozardı görmeliydiniz...

Neyse yine bu hocanın dersindeyiz :''Hocam AZİZ NESİN'in kitapları var bende getireyim mi arkadaşlar onuda okurlar'' dedim.
Beni şöle bi süzdü ve tüm sınıfın önünde :''O adamı okutmam ben öğrencilerime'' dedi. O anı nasıl anlatsam ki hayallerim yıkıldı, gözümde hiçbir yere sığdıramadığım öğretmenim adeta yok oldu. Acaba kimden bahsettiğimi anlamadı mı diye de düşündüm ama mümkün değil ön sırada oturyorum...

Ben hiç bir yazarı siyasi görüşlerini , yaşam tarzını hedef alarak okumamıştım, okumamda. Banane sağcı , solcu, islamcı, ateist mi bilmem ne. Boşuna değil ayrımcılık ilk önce ailede sonra okulda öğretiliyor:

Hep aynı cümleler:''Kürtlerle oynama bit kaparsın!''
''Sadece bizim Tokatlı çocuklarla oyna!''(Tokatlı komşumuzun biz oynarken kızına söyledikleri)
''Aman AZİZ NESİN okuma!''(öğretmenimi cümlesi)
''Okuma şu hıyarı!''(Müdür yardımcımız)
''Ay kızım kocaya kaçtı çok korktum bi Kürtle evlenecek diye ama allahtan olmadı''(Daha bir ay oldu bu cümleyi duyalı bunu söyleyen göçmen bir arnavut)

Durun ya napıyorsunuz, neden bu ayrım , neden bu bilmişlik!!!kürt olma!!!Ben ne kürt ne tokatllı ne arnavutum sadece memleket hanemde ''girasun'' yazıyor...
Herşeyden önce insanım, T.C. vatandaşıyım, elhamdülillah müslimanım...
Kimsenin tarafında da değilim sadece kitap okumak istiyorum, arkadaş olmak istiyorum ayrım yapılmadan..

 
Toplam blog
: 32
: 1185
Kayıt tarihi
: 01.09.07
 
 

Klima sektöründe çalışıyorum. Hafta sonları kursa gidiyorum. Patronlarımla başım dertte. Müşteriler..