Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

02 Mart '08

 
Kategori
Haber
 

Amerikali Albay, Türk Komutan

"Ben falanca Albay vasitasi ile silahli kuvvetleri kontrol ediyorum..." demis Erbakan. Buyuklerimizde de hep birilerine yakin olamama korkusu var galiba. Sanki, su siralar, yoneticilerimiz birbirlerini tartarken ayni silahi kullaniyorlar: "Ben Amerikaya -yetkililerine- senden daha yakinim!..."

Amerikali bir yetkiliye yakin olmak, birlikte 45 dakika oturmak, hele hele Bayan Bush'un esinize bir cay ikram etmesi; 'Turkiyede guclu yonetici olma' nin birinci sarti gibi...

Galiba Amerikali ile arkadas olma yerine, Amerikali ile "Cuma" iliskisinde olmak da pek zorumuza gitmiyor...

Herkesin yerden yere vurdugu Bush Hukumeti'ne, benim anladigim kadari ile, saygida kusur etmeyenler sadece ve sadece bizim yoneticilerimiz!...

***

1993 yiliydi. Hava Kuvvetlerine yepyeni bir 'Guvenlik Bolumu' kuruyoruz. Bir kucuk oda, bes alti sikis-tikis masa ve sandalye, bir bilgisayar, 8-10 kisi...

O siralar, Amerikalilarin Incirlik Hava ussune yakit tasiyan boru hattinda hirsizlik oluyormus. Insanimiz, tankerini boru hattina dayiyor. Deliyor borulari. Alacagini alip kaciyor!... Konu Amerikan Buyukelciligine, oradan Disisleri, Genelkurmay derken 'Guvenlik' subesiyiz diye bize geldi?...

Ankarada gorevli bu konuyla ilgili iki Amerikali subayla (Yuzbasi-Binbasi rutbelerinde) gorustuk, tanistik. Ne yapabiliriz diye samimi olarak cozum ariyoruz. Geliyorlar odamiza, bir koseye ilisiyorlar, cayimizi icip konusuyoruz...

Komutanlari calismalardan memnun olmamis!...

***

Birgun biri odamizdan iceriye firtina gibi girdi!...

- Kim buranin sorumlusu?...

Amerikali bir Albay. Bizimkilerin komutani. Kendi adamlarina soruyor.

Beni gosterdiler.

Sikis tepisligimizi, halimizi, vaziyetimizi begenmedigi belli olan Albay bana yoneldi.

- Siz kim oluyorsunuzda bu sorunu halledeceginizi saniyorsunuz?... Elinizden birsey gelmiyorsa ben konuyu General Burhan'la goruseyim...

- Albayim. Ben Turk Hava Kuvvetleri Guvenlik Subesi Muduruyum. Burasi da Turkiye. Incirlik de ki guvenlik sorunuda benim sorunum...

Baktim, Albayin arkasinda duran genc Amerikali subaylarin gozlerinin ici gulumsuyor... Belli ki; Komutanlarina cevap verebilen birinin olmasi onlarinda hosuna gitmis...

Albay cekti gitti.

Ben Amerikali Binbasiya sordum:

- Yahu sizin Albayin sozunu ettigi general kim?...

Binbasi gulumsedi:

- Hava Kuvvetleri Komutani...

***

Biz, Amerikalilari severiz.

'Iktidar' oldugumuzun gostergesi 'Amerikaliya yakinligimizin derecesi' ile olculur...

Amerikali ve Amerikaya yakin olmanizda bence bir sorun yok...

Ama; lutfen Amerikaliyla medeni ulkeler gibi medeni -karsilikli cikar- iliskilere girin.

Amerikalinin "Cuma" si olmayin!...







ACIKLAMA:
Robinson bir adaya duser. Yanlizdir. Kendine bir zenci -vahsi- yerli arkadas bulur. Egitir. Ingilizce ogretir. Ismini 'Cuma' koyar. Cuma'da Robinson'a 'Sahip' diye hitabet eder. Emirlerine uyar. Hizmet eder. Basarili bir sahip-kole iliskisi kurarlar...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..