Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '10

 
Kategori
Anılar
 

Anadolu anılarım

Anadolu anılarım
 

TÜRKİYE HARİTASI


Yaşamımın akışı beni Anadolu'nun Türkiye'nin çoğuna gönderdi. Her bir bölgede hafızamda iz bırakan anılarım oldu ve geçenlerde 'Anadoludan Seçme Öyküler' diyaloglarımda bu anılarımı yazacağımı belirtmiştim. 

Şimdi anılarımın ön yazısını sunarak başlıyorum. 

Ben yaşama Güneydoğu'dan başladım ancak anılarıma Kuzeydoğu'dan başlayıp Güneydoğu'ya döneceğim. 

Erzurum, Artvin, Hopa, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Sinop, Kastamonu, Zonguldak, Akçakoca, İst, Kıyıköy, Çatalca, İğneada, Çorlu, Kırkalareli, Edirne, Tekirdağ, Eceabat, Çanakkale, Geyikli, Bozacada, Asos, Ayvalık, İzmir, Urla, Çeşme, Gümüldür, Kuşadası, Bodrum, Marmaris, Fethiye, Kaş, Kemer, Antalya, Side, Manavgat, Anamur, Erdemli, Narlıkuyu, Mersin, Adana, İskenderun, Antakya böylece Anadoludan öteye sanırım Türkiye'nin deniz kıyısı sınırlarını tamamlamış oldum ve sonrasında oluşan iç kulvardaki anılarımın noktalarını da aşağıda sunuyorum. 

İstanbul, Bursa, Balıkesir, İzmir, Denizli, Selçuklu, Bodrum. 

İstanbul, Eskişehir, Kuşadası. 

İstanbul, Bilecik, Afyon, Antalya. 

İstanbul, Bolu dağı, Ankara, Kayseri, Kapadokya, Konya. 

İstanbul, Van, Erçiş, Adilcevaz, Ahlat, Tatvan, Edremit, Van, Yüksekova. 

Samsun, Çorum, Ankara, Ilgaz dağları. 

Şanlıurfa, Kahta, Nemrut Dağı, Malatya, Elazığ, Diyarbakır, Hasankeyf, Midyat, Mardin, Nusaybin, Kızltepe, Viranşehir, Şanlıurfa ve Gaziantep. 

Yukarıda yazdığım noktalar hafızamda iz bırakanlardır, gidipte sonradan hatırlayacaklarım olabilir. Ancak Hakkari, Ağrı, Tunceli, Gümüşhane, Kaçkar dağları gidemediğim ama çok merak ettiğim kentlerdir. 

Yukarıdaki güzergahlarda hafızamdaki iz bırakan anıları sırasıyla yazacağım, aynı bölgelerde anıları olanlar tazeleyecekler olmayanlar belki de meraklanacaklardır. 

'Hayaller, Umutlar ve Anılar' başlıklı yazımda hayallerin çocukluk, umutların gençlik anılarında olgunluk dönemi kavramları olduğunu yazmıştım ve Sevgili Ata Kemal ŞAHİN anılara geldiğimize göre artık bizde olgunluk dönemindeyiz diye yorumunu eklemişti, ancak bunu biraz iyimser ifadeyle anılar yazacak kadar yaşamışız diyerek kendimizi gençlik psikozunda hissedebiliriz. 

Almanya, İtalya, Bulgaristan, Azarbeycan, Saraybosna kadar da yurt dışı gezilerim vardır daha fazlası denk gelmedi ve şiddetli merakım olmadı ama görülmesi gereken çokça yer vardır. 

DÜNYADAN anıları olanlarında yaşama tadında yazması keyifli olacaktır. 

Ben bugünden itibaren mümkün aralıklarla hafızamda canlandırabildiğim becerebildiğim kadar anılarımı yazmaya çalışacağım. 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..