Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Anayasanın eğitim maddesi için yazdığım teklif

Çoğumuzun bildiği gibi uzunca bir süredir internet sitesi vasıtasıyla anayasa için halktan ve sivil toplum kuruluşlarından görüş ve teklifler toplanıyor. Ben de ocak ayında eğitim maddesi için kendi teklifimi yazmıştım. Sizlerle paylaşmak istedim. Hep eğitimin gelen giden her hükümet tarafından deneme tahtasına çevirildiğinden, her döneme özgü Atatürk, milliyetçilik, din vb için empoze aracı olarak da görüldüğünden şikayet edip duruyoruz. Acaba anayasaya ne temel prensip ve hedefler yazılmalı ki artık Finlandiya gibi ülkelerde oturmuş bilimsel sistemler yerleşsin ve oyuncak olmaktan çıksın. Teklifim şöyle idi:

''Devlet, öğretmenlik mesleğini ençok tercih edilir hale getirmek, halkta yüksek bir eğitim kültür ve anlayışı geliştirmek, öğretmenlik eğitiminde en çağdaş ve bilimsel yöntemleri kulanarak yüksek seviyelere ulaşmak ve öğretmenlerin gelir düzeyini yüksek tutarak ekonumik refah içinde olmalarını sağlamak için gerekli tedbirleri alır ve bunları sürekli geliştirir.

Devlet öğrencilerin öğretim hayatı boyunca yetenek ve ilgi alanlarını bulma ve geliştirmeleri konusunda her türlü imkan ve desteği sağlar. Bu konuda ve diğer tüm eğitimle ilgili konularda sürekli araştırmayı teşvik eder ve ödüllendirir.

Devlet halkın sınav odaklı ve ezberci eğitimden yaratıcı ve kültürel odaklı eğitime geçişinin sağlanması için araştırmalara destek verir ve tedbirler alır.

Devlet bir milletin başarısının meslek çeşitliliği o meslekler için verilen eğitimin kalitesine bağlı olduğu prensibini esas alarak öğrencilerin mümkün olduğu kadar tutkusunun ve yeteneğinin birleştiği mesleklere yönelmesi için destek verir.

Devlet çoğunlukla TV yolu ile Anne-Baba, Aile, halk eğitimini yüksek kaite ve düzeyde sağlar.

Eğitim bireylerin hür, yaratıcı, beceri sahibi, kültürlerarası farklılıklerı özümsemiş, bir milletin kültürel gelişim aşamalarını anlayan, ülke problemleri hakkında sorumluluk alma bilincinde olan ve geleneklerin çağdaşlığa ve bilimselliğe engel olmasına izin vermeyen vatandaşlar olarak yetişmesini ana hedef olarak belirler.''

Kulağa hayal gibi gelebilir ama kural basit: Eğer çoğumuz inanmazsak ve gerçekten istemezsek zaten gerçekleşmemesine şaşırmamak lazım. Ama eğer herkes inanır ve isterse olmamasına imkan yok!

 
Toplam blog
: 40
: 2627
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Petrol Mühendisi  İlgi alanlarım: Psikoloji, kişisel gelişim, eğitim En çok yapmayı sevdi..