Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '17

 
Kategori
Deneme
 

Ange déchu..

Ange déchu..
 

Ange déchu > Fallen angel > Düşmüş melek..


Aut litteras Dei  - Bréf til Guôs..

.  .  .

Eşsizliğiyle, tüm görkemiyle Titanic 'den geriye bin ton acı kaldı aristokrasinin melodisi karışırken devasa okyanusa.. Tüm ihtişamlarıyla denizin dibini boyladılar..

Elle tutulur metâları, bir botları kaldı geriye o koca gemiden; sahranın karıncaları gibi kaldılar su yüzünde.. Şömineleri yoktu artık doğayla karşı karşıya iken.. Onları ısıtacak hiçbirşeyleri yoktu buzulların gölgesinde ışığı kaybederken!

'Ekmek bulamıyolarsa pasta yesinler!' dedikleri yüzyıllar boyu, küçük gördükleri insancıklardan beter hale gelmişlerdi.. Hayatın dişlerini onlardan daha şiddetli hissetmişlerdi tenlerinde.. Siz bize benzemiyorsunuz ve küçük gördüğünüz sizden üstün; illüzyonlar dağıldığında görülecek bu tam olarak..

Bakışların beni deliyor, uzaklarda gözlerin; o yollarda kaybolmuştum bir defasında - bir her ola geldi benim için seninle birlikte - tüm zarafetinle dokunulmazsın sen..

Meşaleler, yakmak için var ben bağlıyken saman öbeklerine.. Belki bir ipin ucunda sallanıyor olacağım.. Belki son hissettiğim şey metalin soğukluğu olacak boynumdaki.. Bir de belki seni göreceğim sepete düşerken beynimi kapsayan bu fanus.. Gizemine belki o zaman vâkıf olacağım..

Herşeyi ben başlattım! Savaşlar, kan kavgaları, haset, kıskançlık, açgözlülük, hırs, nefret, şehvet ve diğerlerini.. Şeytanın erdemlerini paylaştım seninle ve ötekilerle.. O' na uyduk hep beraber ya sonrası ne oldu?.. Şeytan bizden daha aciz sana sarılırken.. Seni kaybedersem ne yaparım peki?

Yapabilir miyim bilmiyorum..
Meyvayı koparmamla başladı herşey, benden acizin sesine kulak vereyim diye.. İyi niyetim attırdı beni ve soyumu o uçsuz pınarların aktığı, huzurun merkezinden.. Laneti bulaştırdım kutsalının üstüne.. Bir parçan bendeyken ya da seni yaşamaya çalışırken.. Çizmeye başladım benliğimi kuşatan duvarları birer birer.. Onları tanıdım sonra.. Kardeşimin başına taşı ben vurdum ilk.. İlk kanı dökerken nasıl bir hâz aldım.. Hatırlamıyorum çok geçmişte kalmışken.. Ne kadar zaman geçti sahi?.. Nereden geldiğimi ararken uçmayı öğrendim göklerde, deryaları gezdim yeni yerler keşfettim ararken seni.. Toprakla haşır neşir oldum, beslendim; Kırmızıyla, yeşille, maviyle.. Geçtiğim yerleri kanla sularken verimsiz hale getirdim bir bir.. Ateşe verdim beslendiğim yeşili.. Betonla tanıştırdım sonra yeşili - onu yok edecek olanla -  .. Toplandık sonra biz olduk beni sağlama almak adına.. O kadar korkak ve güvensizim ki aslında..

Güneşi yakaladı gözlerim battığı anda, ay aldı yerini sonra tekrar devretmek üzere.. Zamana da güç geçirmeye çalıştım.. Görebileceğim hâle getirdim onu.. Günler, aylar, yıllar.. Ayın gidişi, güneşin batışı anlattı birşeyleri.. Ekinlerimi kendi yaptığım heykelcikler önüne yığdım bende.. Onlar topraktı.. Onlar gizemliydi.. Paganizm giderken; kiliseyi kurdum temelleri üstüne.. Cennetten ben ayırdım onlara yerlerini.. Papa oldum, imparator oldum, köle oldum, esnaf oldum.. ( binbir kılığa girdim seni ararken, seni yaşarken..) Ben yıktım camilerini.. Hahamlarının başlarını ben kestim.. Cehaleti kokladım uzun bir süre karanlığa alıştım aramayı kestiğim sırada.. Kargaşa üzerine kurdum karmakarışık hâle getirdiğim düzenimi..

Doğudan doğan güneş aydınlattı tekrar beni.. 'Artık yapabilirmiyim bilmiyorum' derken.. Yazdım, çizdim çok şey söyledim tekrar tekrar.. Sanatımı savaşımla karıştırdım en çok, kitleler toplandı kimi zaman, kimi zaman senin varlığın için savaştım.. Ayak uydurmaya çalıştım el yordamıyla ölçüp biçmekten hiç yorulmadığım şu can' a.. Bir yandan sana.. Düşündüm de yeterince söylemedim..

Benimle dalga geçtiğini sandım bazen, kahkahaların sağır edici oldu kalbime ne kadar yakınsa o kadar yıkıcılardı, o kadar sıktılar can damarımı.. Herşeye ulaştığımı sanıyorum bazen, bulutların üzerinden şakıyorum kibirle dolup; en iyisini talep ediyorum.. Yeni doğan her günde yeni bir bahane yaratıyorum, yeni bir düzen iddia ediyor, yeni bir sınır çiziyorum kimin kutsalına tecavüz ettiğimi umursamadan.. 

'İki koyunları varsa birisini isterim' diyorum artık, kanatlarım beni daha da tepeye ulaştıracak sana daha yakına.. Hani alacağım ya bir koyunlarını öyle yapacağım kanatlarımı.. Bir yanım da çok seviyor hamburgeri, kolayı.. Sarıyor dünyanın dört bir yanını.. Çok çatışıyorum kendi kendimle.. İki kutup yarattım yine ben yüzyıllar yıkıldıkça, seni kaybetmemeye çalışıyorum sadece, sadece arıyorum dengeyi.. Kendimi bulacağım eğer seni kaybetmezsem, yüreğimde hissedebilirsem.. Belki de bitiririm herşeyi o zaman, en önemlisi; belki kendimle barışırım o zaman..

Çok şey söyledim galiba;
Tüm sorunlarımın çözümü sende gizli.. İpucunu ararken belki de bulurum seni.. Başarısızlık her seferinde çöktürse de beni dizlerimin üstüne, bıkmıyorum denemekten.. Bıkmayacağım aramaktan, sisleri dağıtmaya çalışmaktan.. Melekler dönerken yatağımın üstünde, fantezilerime gülerken deniz kızı.. Dalga geçmeye hakkın var. Herkesten çok.. Denemek boş değil.. Balçığı sildiğimde yanma pahasına beni de aydınlatacaksın.. Ellerimi her uzattığımda tutacaksın o zaman!..

Bir insanım sadece;
Bir tarafım gerçeğe biraz daha yaklaşıyor her defasında, bir tarafımın uzaklaştığını hissederken..

Umarım affedersin yaptıklarımı, yapacaklarımı..
Umarım sana daha önce ulaşır öteki yanım..

{ Diğer yanımı kolundan tutar umarım.. En azından çabalayacağım yine.. }


10.Ocak.2017
Kerem Porazan

 
Toplam blog
: 59
: 14527
Kayıt tarihi
: 17.12.09
 
 

İmgelemelik 'ten düştüğü 6.Mayıs.Bindokuzyüz... ~ fi tarihinden bu yana; Sonsuzluk 'da insan.. Yüre..