Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ani İşitme Kaybı

Ani İşitme Kaybı
 

Bir altı yıl oldu. Oğlumun özel okul sınavının olduğu yıldı. Çalışma tempom da ağırdı, simdi de farklı değil ki. Stresli ve yorgun günlerin sürdüğü zamandı. kulağımda bir dolgunluk hissi hissettim ama doktora gitmek istemedim. Çünkü bir süre önce kulağımda garip tıkırtılar duyup gittiğimde doktor kulağımın içinden bir kısa şaç teli çıkarınca çok utanmıştım. Saçımı kestirince girmiş, temizlerken de farkına varmamıştım. Gene benzer bir şey düşündüm ama giderek rahatsız artınca gittim. Doktora sıkıntımı açıklarken sıkıntı çektim. İnsan bazan kendi dilinde bile rahatsızlığını tam tarif edemediği zaman oluyor. Japonca da doğru kelimeleri bulmak zor olmuştu ama doktor gerekli tetkikleri yaptıktan sonra İngilizde de SUDDEN HEARING LOSS deyince birden şok oldum. Bir de kulağımın SAĞIR olduğunu düşündüm. Diğer kulağımda sorun olmadığı için duyabilğimi sanıyordum. Bir gün kulaklığı takıp müzik dinlemek istediğimde gerçeği hissettim. Sol kulağımla hiç bir sesi alamıyordum. Çınlama yankılanma başımda uğultu yaklaşık altı ay sürdü. Evin dışına çıkamıyordum.

Doktorum alternatif tedaviyi önerdi. Stresi azaltan sıkıntılarımı konuşabileğim bir doktor buldu bana. Çin ilaçları ile başlayan tedavi bugüne kadar devam etti ve devam ediyor ama yaşamın stresi hangimizi etkilemiyor ki. Hele bir de benim gibi kılı kırk yaran birisi olunca sağlık sorunları bitmiyor.

Sizler orada RAMAZAN BAYRANINI kutlarken bizde de birbiri ardına gelen bir iki tatil günü cumartesi ve pazarla da birleşince SİLVER WEEK denilen bir tatil dönemi oluştu. Ve tatil sırasında geçen haftalarda geçirdiğim stresli günlerin etkisi artı oğlumun üniversite sınavı rahatsızlığımın tekrarlamasına neden oldu. Bu arada oğlumun birinci sınavda başarılı olduğunu ve iki hafta sonraki sözlü sınav ve sonucunu mreakla beklediğimi belirtmek isterim. Beni biraz rahatlattı.

Hekim blogculardan büyük laf etmek istemiyorum ama bu rahatsızlığın başlamasından sonra ilk üç gün içinde edilindiginde tedaviye yanıt daha çabuk oluyormuş. Tatil olduğu için hastane ve klinikler kapalı. En yakın acil hastane araba ile en az kırk kırk beş dakika... Tüm cesaretimle her zaman gittiğim kulak burun uzmanını aradım. Oğulları öğrencim olduğu için ev telefonları vardı . Hemen yarın kliniğe gel deyince dünyalar benim oldu. Çünkü başından beri rahatsızlığımın nedenini biliyorlardı. İki gündür streoidli serum takılıyor. Tatil olduğu için evde biraz olsun dinlenme şansım var ama tedavi bir süre devam edeceğe benziyor.

Oysa bu tatili iple çekmiştim yarım bıraktığım el işlerini bitirecek evi temizleyecek ve biraz da gezecektim. Olmadı.

Doktoruma ve eşine, aynı meslekteler, minnet borçluyum. Buranın deyimiyle onlara "O SEWANİ NARİMAHİTA, ARİGATOU " Demek istiyor ve minnet ve teşekkür duygularımı iletmek istiyorum.

Neren ağrıyorsa canın oradadır derler ya... Ama bu kulak sorunu insanı sersem ediyor. İkinci serumdan sonra kulağımdaki dolgunluk hissi biraz azaldı gibi ama hala sorunlarım var.

Strese neden olan konuyu aklımdan uzaklaştırmam gerekiyor ama olmuyor olmuyor... Eşim Türkçe de "BOŞ VER" Dese de yapamıyorum, hastalığı kendim davet ettim. Umarım kısa zamanda iyileşirim.

Sağlıklı günler diliyorum sizlere.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..