Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '13

 
Kategori
Sosyoloji
 

Anketlere göre Türkiye’de en önemli konu olan namus bu kadar önemliyse namus bakanlığı kurulsun

Anketlere göre Türkiye’de en önemli konu olan namus bu kadar önemliyse namus bakanlığı kurulsun
 

Söyledik, namuslu yaşamak isteyen namuslu yaşayacak, namuslu yaşamak istemeyen yaşamayacak ve buna kişinin kendisi karar verecek; öyle toplumun ahlakı, mahallenin namusu, kitabın hakkı, hacının sınırı gibi insanlara hayatı zehir eden, kanını canını alan, hiç kimsenin hakkı ve hukuku olmayan zorba yöntemler bu ülkede asla geçerli olmayacak.

Tabuymuş, kendi haline bırakacakmışız; olur olur, senede yüzlerce binlerce kadını tavuk gibi boğazla ben bu ülkenin yöneticisi olarak sessiz kalayım. Polisi yollayım cesetleri toplasın! Öyle kanun cezasını veriyormuş falan dinlemem, yap-tır-mam! Yap da göreyim! Kimden güç alırsan al, arkanda kim olursa olsun, hâşâ yukarıda Allah’tan destek alsan bile bir tek insanımın kılına dokundurtmam. Başlarım senin törene, ahlakına!

21 yaşına kadar çocuklar, gençler zaten devletin korumasında. 21 yaşından gün aldıktan sonra bu benim kızım, gelinim, karım, annem, yeğenim, halamın kızı deyip eşarbını bile nasıl bağlayacağına karışamazsın demiyorum; karıştırmayacağım. Bu, yaşam hakkına müdahaledir, hapsi boylarsın. Benim oğlum benim kızım yok, insan var, insan hakkı var. Kişiler kendi haklarını savunamasalar bile, sizlere karşı çıkamasalar bile onlara haklarını zorla kullandıttıracak, hepsini de sizlerin tahakkümünden kurtaracağım. Allah mısınız lan siz! Korumak için yapıyorlarmış! Sizin nasıl koruduğunuzu görüyoruz! Ben korurum insanlarımı!

Bir kişiye bir şeyi baskı, zulüm, tehdit gibi yöntemlerle yaptıramazsınız. “Ben senin namusunu koruyorum” diyerek kişiyi tahakküm altına alamazsınız. Ola ki kişi kendisi sizin tanımınızla ahlaklı denilen yolu seçmiş olabilir ve  saçının telini bile kimseye göstermeyebilir. Ben onu kanunlarımla ve icraatımla korurum. Namuslu yaşamak isteyenleri yoldan çıkarmaya çalışanları şeyinden asarım alimallah! Görüyorsun senin aptalca korumana gerek yok. “Yediden sonra eve gelirsen bacaklarını kırarım!” Ben senin bacaklarını kırarım! Ülkemin her yeri 24 saat insanlarıma açıktır. Senin oğluna kızına senin kendi evinde bir şey olur da benim sokaklarımda olmaz evvelallah!

Ağaç Hareketi düzeninde gerçek bir toplumsal devrim yaşanacak. Gençlerin, kadınların, kızların toplumdan, ailelerinden, akrabalarından, oturdukları mahalleden, anne baba ve diğer büyüklerinden kaynaklı travmatik  korkuları var. Hepsi de sokağa çıkarken “acaba ailem ne der” diye korku içindeler. Böyle hayat olur mu ya! İki gezecek, eğlenecek burnundan getiriyorsunuz insanların. “Canım sinemaya gitmek istiyor ama ailem kızar diye korkuyorum” “Denize gideceğim ama kocam yollamıyor” Kim lan senin kocan! Onu kulaklarından tavana asarım! Karısıysan kölesi misin?

Namus kişiseldir dedik. İnsanlar tercihlerine göre diledikleri gibi yaşayabilirler. Ancak özgürlük adı altındaki rezaletlere de izin vermeyiz. Alenen paralı fuhuş (umumhane ve randevu evleri ayrı bir statüye dönüştürülecek), çıplak protestolar, çıplaklar kampı gibi haklı olarak insanları rahatsız edecek davranışlar suçtur. Kişinin kendisinin karar vermesi şartıyla ister ahlaklı isterse ahlaksız olarak telaki edilsin insan ilişkileri sınırlandırılamaz.

Gençler ve çocuklar kontrol altındadır derken özgürlüklerin sınırlandırılmasından bahsetmiyoruz. İstedikleri, kanunda suç olmayan her şey onlar için de serbest ama yanlış yollara gitmesinler diye anne baba ve devlet elbirliğiyle koruma demeyelim de gözetleme kalkanı oluşturulmuş. E normal yani, bırakalım da örneğin uyuşturucuya mı alışsınlar. Gençlik biraz çılgınlık demektir, gençlerin hayatı yaşamalarına hiç kimse karışamaz.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..