Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '16

 
Kategori
Deneme
 

Anladın mı? Anladım

Anladın mı? Anladım
 

Duymayı ya da okumayı sevmediğim iki kelimeden biri: “Anladım.” Diğeri de “Anladın mı?” denmesidir.

Biriyle yazışırken ya da konuşurken, siz birşeyleri uzun uzun yazar ya da anlatırsınız. Karşınızdaki sadece “anladım” der ve konu kapanır.

Anladın yani. İyi bari. Demek anlayabiliyorsun. Otur yerine. Aferin. 5 üzerinden 5 veriyorum. Anlamışsın.

Ne denir ki böyle durumda? “Anladım” ne demek ki? Konuyu sonlandıran bir kelime. “Tamam. Konu kapanmıştır. Artık bir kelime daha söyleme” dercesine alt anlamlar yüklü. “Anladım” sözünü duyan insanın diyebileceği ya da yazabileceği başka bir söz kalmamıştır artık. Anlatır, anlatır ya da yazar yazar ama karşısındaki sadece “anladım” diyebilecek kadar karşılık verebilecek durumdadır. Belki de karşı tarafın “Eee? Abi nasılsın?” sorusuna verilmiş bir yanıt bile “Anladım” olabiliyor. Bir soru sormuşsun, karşındaki yanıt verip, durumu anlatıyor ve sen “Anladım” deyip kesip atıyorsun. Ne denir ki bu sözün üzerine? “Aferin. Anlayabiliyorsun demek!” Sevimsiz bir kelime ‘Anladım.’

Bir de her anlattığının sonunda “Anladın mı?” diyen ve bu sözü her cümlesinin bitimine yerleştirmeyi alışkanlık haline getirmiş olanlar var. Bir şeyleri anlatır, anlatırlar ve sonunda “Anladın mı?” derler. Bu “Anladın mı?”lar çoğaldıkça da insanın sinirleri bozulur.

Ne demek “Anladın mı?” Benim söyleneni anlayamayacak yapıda olduğumu mu düşünüyor karşımdaki? Ne diyeyim ki ben bu insana? “Ben şu okulları bitirmiş, eğitmenlik yapmış, şu eserlerin sahibi biriyim” filan mı denmeli? Sen kimsin, nesin ki ben senin dediklerini anlayamayayım?

Söylenmek istenenin algılama kapasitesi olan “Anlayabiliyor musun?” sözü ile alakası olmadığını biliyorum ama neden insan konuşurken sıkça sözlerin sonuna bu “Anladın mı?” sorusunu ekler ki? “beni dinliyor musun?” filan mı demek istiyor?

Dinliyorum ama sen sürekli bana “Anladın mı?” dersen sıkılıp, dinlemeyebilirim de.. Ben sana benim bildiklerimi anlatsam sen anlayabilir misin bilmiyorum ama ben “Anladın mı?” sorusu ile seni takip edip etmediğimi sorgulamandan sıkılmaya başladım. At şu soru kalıbını konuşmanın arasından.

İnternette yazışırken kelimeler de yok oluyor. Her şeyin anlatımı saçma sapan resimler koymakla sağlanıyor. Bir haberin altına korsan gözlü kedi şekli ya da dans eden fare gibi semboller koyuyorsunuz. Ne demek bu? Korsan kedi yada dans eden fare hangi kelimeyi ifade eder? Habere tepkiniz ne olmuş oluyor bu durumda? Tek gözle mi olayları değerlendiriyorsunuz yoksa sevinçten dans edesiniz mi geldi? Bir takipçim de ben ne paylaşırsam paylaşayım, beğen’e tıklamadan yorum yapar ama bir elin uzattığı bir demet papatyayı koyar. Ben de artık bir kelime de yazsa tıklayıp bakmıyorum. Nasılsa yorum yazamamış, yine basma kalıp bir şekil koymuştur diye o isimden gelen yorumlara tıklayıp bakmıyorum.
Yazın. Konuşun ama kelimeleri katletmeyin lütfen. Eskilerin dediği gibi “ağzınıza kira istemeyin!” Bir laf yazmak- söylemek bu kadar mı zor? Lütfen biraz daha saygı ve iletişim içinde olun. Lütfen! 

 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..