Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anlamadığım nane yok

Anlamadığım nane yok
 

Bizim memleketin problemlerinden biri de bu. Bilmiyorum demeyi bilmiyoruz. Her konuda bilgimiz var, herşeyden anlıyoruz. Politika; bir numarayız, ekonomi; herkes anlar, futbol; anlamayana adam denmezler... bu böyle devam edip gider.

Aslında branşlaşamadığımızın bir göstergesidir bu. Bizim memlekette herkes her işten anlar; bir işten anlamayanı da, bir işin uzmanını da bulmak zordur.

Bu durumu göçebe toplumlardan gelmemize bağlayan uzmanlar da var. Göçebe toplumlarda; herkesin her işten anlamak zorunda olduğunu,yerleşik bir toplumdaki gibi, kişinin tek bir konuya odaklanması ve bu konuda uzmanlaşmasının imkansız olduğunu savunuyorlar. Haklı olabilirler. Ama bence bu sorunun yanıtını o kadar eskilerde aramaya gerek yok.

Sorunun kaynağı 'bilmiyorum' demeyi bilmememiz. Çünkü insan biliyorum diyerek hiçbirşeyi hakkıyla öğrenemez. Tabiat boşluk kaldırmaz derler. Birşeyi tam öğrenemeyince tabi haliyle herşeyi yarım yarım gördüğü kadar öğrenir.

Zaten toplum olarak bizde, bir işin yapılışını ikinci kez gören; kendini o işin uzmanı sanır. en geç üçüncüde işi yapan kişiye öğretmeye kalkar. Tereciye tere satmak deyimi de buradan hasıl olmuştur. (Başka bi ülkede böyle bir deyim olduğunu sanmıyorum.)

Geçenlerde eşimin 3,5 yaşındaki yeğeni bize geldi. Allahım her konuda fikir sahibi, ne sorsan bir yanıtı var. Baktım olmayacak aldım karşıma;

- Gel bakalım çok bilmiş ver bakalım şu sorularımın cevaplarını.

Düşünün arabamın bagajında ne olduğundan, güneş sistemine kadar bilmesi imkansız sorular sordum. Sorduğum sorulara haliyle alakasız ve yanlış cevaplar verdi ama bir kez olsun boş geçmedi. Ben de inat ettim birazda rüşvetin yardımıyla sonunda bacaksızdan 'bilmiyorum' yanıtını almayı başardım. Daha sonrasında ise her doğru ve bilmiyorum yanıtını ödüllendirdim. Artık toplumdan kopuk bir çocuk olacak ama olsun varsın :)

İki hafta öncede arabam arıza yaptı.Hangi ustaya(!) götürsem kimse ben anlamam demedi. Elektrikçisinden motorcusuna herkes söktü değiştirdi temizledi taktı. Arabam hala aynı durumda. En son bizim bakkal '' haftaya getir bi de ben bakayım'' dedi,bi de ona göstereceğim:)

Birisi ''ben her işten anlarım,elimden her iş gelir '' diyorsa; gerçekte hakkıyla yapabildiği bir iş yok demektir.

Velhasıl 'bilmiyorum' demek erdemdir. Herkes herşeyi bilmek zorunda değil. Nedir canım bu ihtiras..:)


 

 
Toplam blog
: 20
: 1128
Kayıt tarihi
: 27.08.06
 
 

1978 Ankara dogumluyum.. Kamu yönetimi mezunuyum, aynı zamanda Karaelmas Üniversitesi'nde ögrenciliğ..