Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anne, senin sevgilin mi var?

Anne, senin sevgilin mi var?
 

görsel www.load.com.tr'den alıntıdır


Sahilde yeni tanıştığım bir bayanla sohbet ediyoruz. Hayatını, tüm duygularını, hiç saklamadan, abartmadan, güle oynaya anlatıyor, yaşam enerjisini hiç yitirmemiş.

Hanımefendi çocuklarını büyütmüş, eşini kaybetmiş, yaşlı annesine bakıyor, bir yandan da çocuklarına maddi olarak destek olmaya çalışıyor.

Babası vaktiyle hanımefendiyi isteğe bağlı ilk emeklilik çıktığında kendisini tez zamanda emekli etmiş hem de genç yaşında, babasına hep dua ediyor. Annesinin emekli maaşı var ayrıca eşinden de emekli maaşı var. Aynı zamanda annesi ve kendisi ellerinde gelin süsü üretip ek ücret kazanıyorlar. Neden bu gayret derseniz, kendi lüksüne para harcamayan bu anne evladına banka kredisi ile ev almış, onun borçlarını ödemeye çalışıyor.

Kızı ise evli, eşi ve iki çocuğuyla annesinin sayesinde fazla sıkıntı çekmeden yaşamını sürdürüyor, en azından başını sokacak bir evi ve evine giren iki maaş var. Günümüz şartlarında ev almanın ne kadar zor olduğunu düşünürsek şanslı bir bayan diyebiliriz.

Anneye “Kızınız sayenizde rahat ediyor, Allah size kuvvet versin” dediğimde ise bana “Evet ama kızım, sürekli ev giderlerinin yüksek olduğundan, kreş parası, temizlikçi parası, doğalgaz, elektrik, su derken ellerinde fazla para kalmadığından bahsediyor” diyor.  Ben ise elinizde kalan size yeter, be ne yapayım dediğimde ise bana verdiği cevap aynen şu diyor.

 “Anne biz genciz, biraz da gezmek istiyoruz, anne senin sevgilin mi var? Ne yapacaksın parayı, evde oturup anneanneme bakıyorsun, evden dışarı bir alışverişe gidiyorsun, bir eve geliyorsun” diye lafı ağzıma tıkıyorlar.

Fedakar anne ise bana “İyi ki şu yazlığı almışım, tek eğlencem burası, bol bol denizde yüzüp stres atıyorum ve Allahım bana ömür ver de şu ev borçlarını ödemeden ölmeyeyim diye dua ediyorum” diyor.

Galiba gelecek zamanlarda ailelerin evlatlarına yardım etmeleri hayal olacak zira şu anki emeklilik kanunlarıyla insanlar emekli olduklarında (şayet emekli olabilirlerse) bırakın evlada yardımı, kendileri yardıma muhtaç durumda kalacaklar, bu gibi olaylar “Binbir gece masalları” diye anlatılacak. Allah tüm insanlığa acısın.

Her şey gönlünüzce olsun.

Sibel Koçarslan

 

  

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..