Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Araç muayenesinde bir gün

Araç muayenesinde bir gün
 

Aracımın muayenesinin kasım 2017 de yaptıracağımı biliyordum. Oysa ocak 2017 olduğunu fark ettim Süresi de geçmişti. Tüvtürk'den telefonla randevu aldım. Bir sürü prosedür, plaka yeterli olmalıydı. Ertesi sabah 8.30 a randevu aldım. 20 gün önce yetkili, serviste yıllık genel bakımını yaptırmıştım. Düzce Tüvtürk' e gittim. Bekleyen vatandaşlar da vardı.Sıra numarası almamı söylediler. Hem saatli randevu hem de sıra numarası nasıl olur diye hayıflandım biraz. Kurallara uyacağız,işimiz görülmesi için mecburen.Beklemeye başladım. Yaşlı bir adam eski bir telefonunu bana uzatarak,'bana randevu alıver' dedi. Bu nasıl iş diye düşündüm, uayene istasyonunda vatandaş telefonla randevu alıyor. Daha önce muayeneye girmiş,eksiklikler nedeniyle işlem yapılmamış. Muayene tekrarı diye tekrar randevu alınacak.Ara ara yaşlı adama bana sorulan soruları soruyorum, güç bela adamın randevusunu aldım, makineden sıra numarası almasını söyledim.

Saat 11.00 civarında arabam karşı kapısından dışarı çıktı. Binayı dolanarak aracımın yanına gittim. Bana verilen raporda 'trafiğe çıkamaz' yazıyordu. Kusuru; ruhsata aracın sınıfı yazılmamış. Ruhsatı Akçakoca'dan almıştım. Kars'tan alsaydım Kars'a mı gidecektim. Yol göründü Akçakoca'a. Yarım saat sonra Akçakoca'daydım. Emniyuet Müdürlüğü'ne gittim. Görevli polis memuruna durumu anlattım. Bana;'bunun için mi yapılmadı' dedi. Hiç cevap vermedim. Aslında hata burada görevli memurdaydı. Sınıf  bölümünü boş bırakmıştı. Olmuşa çare yoktu. Ben de kamudan emekli olmuştum. Memur da bir insan, hata yapabilir.

Döndüm eve Düzce'ye. Bu sefer Tüvtürk'ün internet sitesinden tekrar randevu aldım. Haftaya pazartesi randevu günümdü. Muayene istasyonu evime iki kilometre kadardı. İstasyona gittim, cebimde ruhsat yoktu.Evde televizyonun üstüne koyduğumu hatırladım. Tekrar eve ruhsatı almaya gittim. Muayene istasyonuna gittiğimde, aracımın muayenesinin yarım kaldığını,tekrar muayeneye gireceğini söylediler. Sıramızı beklemeye başladık, çay ocağı var yakınında, çay içtim. Nihayet bana sıra geldi. Çıkış kapısında beklemeye başladım.Muayene ücretini de cezalı yatırmıştım. Neyse cezası öyle fazla tutmadı. Arabam çıktı,bana rapor veridi. Muayeneden geçmişti. Hafif kusur bölümünde far ayarlarında olumsuzluk bulunmuş. Sanayide oto elektrikçiye gösterdim. Farlarında bir şey yok,onların ölçümleri bizimkine göre farklı dedi usta.

Vatandaş olarak bir araç muayenesi kısa hikayesini yazmış oldum.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..