Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Aranızdayım; Beni Duyan Yok mu?...

Aranızdayım; Beni  Duyan Yok mu?...
 

Otobüste, dolmuşta, tramvayda, metro’da, parkta, alışveriş merkezinde bir defa bile olsa beni görmüşsünüzdür.

Ben bazen sevgiye ve ilgiye susamış bir çocuk, bazen bir öğrenci, bazen bir genç, bazen orta yaşlı ya da yaşlıyımdır. Aslında çok büyük beklentilerim yoktur yaşamdan. Çocukluğumdan beri içimde kök salmış ama yeterince sulanamamış bir sevgi ağacı var sadece. O ağacın suya kanması en büyük dileğim..

Pek çok kişi yanımdan geçer, gider. Ama yanımdan geçip gidenler ya beni görmez ya da görmek istemez. Oysa ben oyun oynamak isterim, yaşıma uygun , bazen dans etmek, bazen içimde büyüyen duyguları yazacağım bir kağıt kalem olsun isterim. Belki duygularımı başkaları gibi tam anlatamam ama yinede bir şeyler karalarım kağıda. O benim dünyam, benim dünyamdaki anlatım tarzımdır. Çok şey söylemek ve anlatmak isterim. Bazen anlatırım bazen de anlatamayabilirim. Ama isteğim, dileğim çevremdeki kişiler tarafından anlaşılmaktır.

Bende engelliyim. Ama bedensel, işitme ya da görme engelli değil zihinsel engelliyim.

Belki de bu yüzden sırf bu yüzden pek çok kişi beni görmezden,duymazdan gelmek ister.

Ülkemizde ben ve benim gibi engellilere cüzamlı gibi bakılır.

Ben zihinsel engelliyim. Ama bu demek değil ki maddi ya da manevi desteğe ihtiyacım yok. Geleceğim , eğitim alabilmem , beni sevenler öldükten sonra sokakta kalmamak ya da zor durumda kalmadan insanca yaşamımı sürdürebilmem için ben ve benim gibi zihinsel engelli olanlarında yardıma ve desteğe ihtiyacı bulunmakta.

Ben zihinsel engelli olsam bile bu eğitilemeyeceğim anlamına gelmez. Küçük yaştan itibaren gerekli eğitimi alırsam en temel işleri rahatlıkla yapmayı öğrenebiliirim. Ayrıca fotoğraf çekmek, el işi yapmak, spor yapmak ve benzeri faaliyetlerde bulunabilirim.

Televizyon kanallarında sosyal sorumluluk adı altında yapılan çok çeşitli programlarda engellilere maddi destekte bulunmak için toplananları görmekteyim. Bu tip sosyal sorumluluk programlarında diğer engellilere yapılan destekler beni çok mutlu etmekte.

Şu soruyu sormaktan da kendimi alamamaktayım. Niye diğer engelli arkadaşlarımıza verilen maddi ve manevi destek biz ve bizim gibi olan engellilere gösterilmemekte.

Böyle büyük bir destek sonucunda elde edilecek para ile beni canlarından çok seven kişilerin yaşlandığımda rahatlıkla kalabileceğim bir yaşlılar evi olduğunu bilerek ve bu bilginin kendilerine verdiği huzuru ruhlarının en derininde hissedebilirler.

Engelliyim., tek farkım zihinsel engelli olmam.

Oysa size çok yakınım. Birinizin kızı, oğlu, kardeşi yeğeni, torunuyum .

Kısaca, aranızdayım ama sesimi duyan, beni gören yok...

var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); try { var pageTracker = _gat._getTracker("UA-7006964-1"); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {}

 
Toplam blog
: 226
: 1337
Kayıt tarihi
: 26.01.07
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Kitap okumayı, yazı yazmayı, resim yapmayı ve yabancı dil'den Türkçe'ye..