Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '11

 
Kategori
TV Programları
 

Aref Ghafouri’nin Sırrı Nedir?

Aref Ghafouri’nin Sırrı Nedir?
 

Aref Ghafouri’nin Show TV’de yayınlanan Yetenek Sizsiniz programındaki gösterisini(şovunu) izledikten sonra bir çok kişide olduğu gibi benim de aklıma bazı sorular takıldı.

Bazı durumlarda şeytanın avukatlığını yapmak olarak da adlandırılabilecek bir şekilde bazı soruların akla gelmesi ve deklare edilmesi gayet olağan bir davranış şeklidir diye düşünüyorum.

Amiyane tabiriyle herşeye muhalefet olarak adlandırılabilecek ancak bu türden soruların akla ve dile getirilmesinin hem düşüncelerimizi ifade edebilme babında hem de varsa olumsuz olasılıkların bertaraf edilmesi babında son derece faydalı olduğu/olacağı da su götürmez.

Bu kadar girişten sonra konuyla ilgili düşüncelerimi sizlerle paylaşayım. Daha doğrusu bu konu hakkında söyleyebileceklerimi dile getireyim ve sizlerin de katkısıyla konuyu vuzuha kavuşturalım.

İlkin şeytanın avukatlığını yapalım(esasında bu tabiri pek sevmem ama durumua uyduğu için kullanıyorum) ve meseleye olumsuz tarafından bakalım. Acun Ilıcalı Türkiye’ye getirdiği çeşitli yarışmalarla adından ve programlarından sıkça söz ettiren bir kişi.

En son Var mısın Yok musun ile sükse yapmış, bütün ülkeyi ekranlara kilitlemişti (Bana kalırsa bu vaziyet durumumuzun hiç de parlak olmadığının bir göstergesi idi). Şimdi de Yetenek Sizsiniz ile adından sıkça söz ettiriyor. Tabi yarışmaya katılanların katkısıyla :)

İşte şov dünyası diyebileceğimiz bu programlarla sükse yapan Acun yarışmayı bir gösteriye dönüştürüyor olabilir mi? Bildiğiniz gibi elemeler ve yarı finaller banttan yayınlanıyor. Yani “canlı yayın” değil. Dolayısıyla üzerinde manipülasyon yapmak çok kolay. Kaldı ki canlı bile olsa bazı şeyler yapılabilir.

Niyetim iftira atmak değil. Sadece aklıma gelen soruyu dile getiriyorum. Yani illa ki bu programda manipülasyonlar var demiyorum. “Acaba?” diyorum. Evet, maksat şov ise bu türden müdahaleler bazen mübah olabilir.

Aref özeline gelirsek… Aref Ghafouri’nin yaptığı illüzyon gösterisi hemen herkesin beğenisi kazandı. Hele jüri üyeleri Acun Ilıcalı, Hülya Avşar şaşkınlıktan küçük dillerini yutacaklardı. Ali Taran gayet soğukkanlı yaklaşsa da yaptığı esprilerde çekincelerini dile getirdi :)

Aref Ghafouri’nin sahneyi kullanması ve gösteriyi sunması gayet başarılı. Kendinden emin, soğukkanlı, haydi biraz da ukala (Hülya Avşar söyledi bunu) diyelim. Ancak zaman zaman tedirginlik yaşadığı ve bazı numaralar sırasındaki hareketleriyle az kalsın kendini ele verecek gibiydi.

Şimdi tek tek o hareketlere girmek istemiyorum. Dile getirmek istediğim şey daha farklı. Şimdi sorumuza gelelim.

Acaba Acun ve ekibi daha önceden bu şovun bir parçası olarak senaryoya dahil edildi mi?
Pekala reyting için böyle bir numaraya girişilmiş olabilir. Bunun böyle olup olmadığını öğrenmek için Aref Ghafouri’nin final performansını bekleyeceğiz.

Neden böyle düşündüğüme gelirsek TV programları her zaman olmasa da genellikle şov amaçlı yapılıyorlar. Yapımcısı da reytinglerini arttırmak amacıyla bu şova her türlü desteği sağlamak için çalışır.

Show TV birkaç gündür bu yarı finalin reklamlarını döndürüyordu. Ancak Aref için ayrı reklam döndürüldü. Yani yarı finalde açıkça taraf tutuldu. Aref’e özel reklamlar döndürülerek bir anlamda seyirci şova ve şoka hazırlandı.

Bu durumda Acun Ilıcalı ve Show TV yarışmada eşitlik ve tarafsızlık ilkesini açıkça ihlal etti(tabi yarışma öncesi imzalatılan sözleşmede böyle bir olasılık açıkça belirtilip katılanlardan ‘olur’ alındıysa bilemem). Ben elenen diğer yarı finalistleri haklarını aramaları gerektiği kanaatindeyim. Bu reklamlar SMS oyları için de bir yönlendirmeye sebep olmuş olabilir.

Bunun haricinde şov için önceden planlanıp, sözleşilmiş olabilir mi diye de sormak geliyor içimden. Az önce belirttiğim Aref’e özel reklamın döndürülmesi bu soruyu da akla getiriyor.

Peki rastgele seçecerek sahneden aldığı seyircinin seçtiği kelimeyi nasıl bildi denebilir. Kader derim :) Onda da el çabukluğu marifeti var diyelim, daha fazla deşmeyelim.

Evet, neticede bu bir şov. Elbette şov için bir çok unsur bir arada kullanılacaktır. Burada amacım kimseyi karalamak, suçlama yahut kötülemek değil. Ben de zevk alarak izledim, hatta Tv’den sonra bilgisayardan da birkaç kez izledim.

Başta da dediğim gibi amacımız biraz şeytanın avukatlığını yapmak idi. Kimseye garezimiz yok. Peki bu gösteri şov değil de gerçek olabilir mi diye de bir soru akla gelebilir.

Evet, bu gördükleriniz hilesiz hurdasız %100 gerçek olabilir. Onu da bir sonraki yazı da ele alacağım.

Sevgi, hürmet ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

www.murathacioglu.com

http://twitter.com/murathacioglu

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..