Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '13

 
Kategori
Mizah
 

Argumentum ad gastroenterum deyişini insanlığa armağan ediyorum; hayırlara vesile olur inşallah!

Argumentum ad gastroenterum deyişini insanlığa armağan ediyorum; hayırlara vesile olur inşallah!
 

Arif okur, yazımın görselinin, sünnetçinin vitrinine çalar saat koymasına yol açan saikle seçildiğini rahatlıkla anlayacaktır.


Yazılarımın uzun olduğundan şikayet edilir zaman zaman.

İşte bu metni; salt, oldukça önemli bir mes'eleyi içermesi bakımından değil; üstüne üstlük, mazrufunu çok gösterişsiz bir zarf içinde okuruna takdim ederek girişteki şikâyetlere cevap teşkil ettiği için de sunuyorum efkâr-ı umumiyenin huzuruna, okurun dikkatlerini yoğunlaştırıdığı ramp ışıklarının altına, entellektüel arenaya.

Okunulan satırlar, öyle umarım ki, yazarının; bir iddianın global olarak ilk kez dillendirildiği önemlice bir metni bile çok özet, oldukça muhtasar ve fevkalâde komprime bir şekilde de yazabileceğinin kanıtı olarak değerlendirilecektir.

Evet, 'argümantum ad gastroenterum' tabirini insanlığa armağan ediyorum.

Anlamını soranlarınız olduğunu duyar gibiyim.

Hemen gideriyorum bu sualin sahiplerinin merakını.

Efendim, 'argumentum ad gastroenterum' diye formüle ettiğim tabir, esasen dilimizde 'işkembe-i kübradan atmak', ya da, 'işkembe-i kübradan sallamak' şeklinde yerleşik karşılıkları olan bir söz öbeğidir.

Bu deyişe konu 'entellektüel' faaliyetlerin, en çok da google'dan beslenen 'bildimcikböcekleri'nin başvurdukları bir yöntem olduğu çok da gizli saklı bir husus olmasa gerektir.

Bu arada, şunu da belirtmeden geçemeyeceğim:

'Argumentum ad gastroenterum' başlığında somutlaşan ifadenin 'global olarak ilk defa burada' kullanıldığı merkezindeki iddiamın, bazılarınızca kabulünün zor olacağını da teslim etmiyor değilim. Lâkin, bu beyanıma itimat etmemek merkezli bir münafık fiilin faili olmaya yeltenmeden önce, onun hakikatle olan cârî mutabakatını, google'dan check etmek suretiyle, sınayabileceğinizi de size hatırlatmayı bir borç bilirim.

İçerdiği bu 'biricik - unique' yanıyla okunmakta olunan 'kısacık yazıcık', niceliğin değil niteliğin, uzunluğun değil işlevin ehemmiyetli olduğunun somut bir nişanesi olsa gerektir.

Mezkûr ifadenin, insanoğlunun entellektüel hazinesine ve de 'human being'in ilim - irfan - bilgelik - ariflik - wiser'lık dağarcığına eklenmesinin, kozmik boyutlarda hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum efendim... 

 
Toplam blog
: 297
: 1623
Kayıt tarihi
: 29.08.11
 
 

1958 Fatih / İstanbul doğumlu. Etiler Lisesi ve İTÜ Maden Fakültesi Petrol Mühendisliği Bölümü me..